موضوعات
آرشيو وبلاگ
Tropik شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 13:9 :: نويسنده : arman razmbar
هر روزه اخبار جدیدی در مورد حملات و تهدیدات کامپیوتری در رسانه های مختلف انتشار می یابد. این تهدیدات شامل ویروس های جدید و یا انواع هک و نفوذ در سیستم های کامپیوتری است. انتشار این گونه اخبار باعث شیوع اضطراب و نگرانی در بین کاربرانی می شود که به صورت مستمر از کامپیوتر بهره می گیرند و یا اطلاعاتی ارزشمند بر روی کامپیوترهای خود دارند. شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 13:0 :: نويسنده : arman razmbar
کامپیوتر های نسل اول : بعد از جنگ جهانی دوم جنبش و تحرک جدیدی برای ساختن ماشین های سریعتر و قوی تر به وجود آمد و این بخاطر درگیری روز افزون بشر به کارهای اداری و تجاری با حجم زیاد و محاسبات پیچیده و وسیع علمی بود . اولین ماشین محاسبه به نام کامپیوتر در سال 1944 در دانشگاه هاروارد توسط هاوارد آیکن و در سال 1946 نوع کاملتر آن در دانشگاه پنسیلوانیا بنام ایناک برای حل مسائل مربوط به انفجار جهت اداره ی اردنانس ارتش آمریکا توسط دکتر ماچلی و اکرت ساخته و تکمیل شد . در این ماشین 19000 لامپ خلاء استفاده شده بود و برای انرژی مصرفی لامپ ها و همچنین دستگاه های تهویه و خنک کننده ماشین حدود 130 کیلو وات انرژی الکتریکی مصرف می شد . ماشین دارای حجم زیادی بود و سطحی معادل 9015 متر مربع را اشغال می کرد لیکن سرعت زیادی داشت و 5000 جمع و 350 ضرب را در مدت 1 ثانیه انجام می داد . در سال 1952 اولین کامپیوتری که قادر به ذخیره کردن برنامه بود به نام ادواک توسط دکتر نیومن ساخته شد که اساس کامپیوتر های امروزی قرار گرفت . در سال 1948 کامپیوتر تازه ای توسط شرکت IBM در آمریکا ساخته شد که سرعت عمل زیادی داشت . در سال 1954 یک کامپیوتر کوچک به نام IBM650 به بازار آمد که در ظرف 5 سال 2000 دستگاه آن به فروش رفت و ماشین دیگری به نام UNIVAC4 نیز به مقدار زیادی تولید گردید . مشخصات کلی کامپیوتر های نسل اول : 1 – سرعت عمل آن ها حدود یک هزارم ثانیه بود . 2 – حافظه ی آنها دارای ظرفیت 2000 تا 4000 کلمه بود . 3 – دارای کاربرد های ویژه ی تک منظوره بودند . 4 – کلیه ی برنامه ها به زبان ماشین نوشته می شد . 5 – لامپ خلاء و رله در آن ها به عنوان حافظه به کار رفت . کامپیوتر های نسل دوم : در اوایل دهه ی 1950 با ورود ترانزیستور به بازار و استفاده از آن در کامپیوتر و به کار بردن حلقه های کوچک مغناطیسی به عنوان حافظه ی ماشین ها تغییرات عمده ای در آن ها ایجاد گردید . ترانزیستور ، کامپیوتر های جدید را کوچکتر ، سبک تر و قابل اعتماد تر کرد و مصرف برق آن را نیز به مقدار زیاد کاهش داد و کاربرد حلقه های مغناطیسی به عنوان حافظه نیز سرعت فراوانی به آن بخشید . از آن زمان به بعد شرکت های سازنده تلاش کردند کامپیوتر هایی به بازار عرضه کنند که جواب گوی اغلب امور در زمینه های تجاری و علمی یا همه منظوره باشند . اولین سری این کامپیوتر ها که ترانزیستور در آن ها به کار رفت در سال 1959 عرضه شد . این سری از کامپیوتر ها به کامپیوتر های نسل دوم معروف شدند . از ماشین های معروف این نسل ، می توان از IBM 1401 و IBM 620 و IBM 7000 نام برد . مشخصات کلی کامپیوتر های نسل دوم : 1 – ترانزیستور در آن ها به کار برده شد . 2 – سرعت آن ها حدود یک میلیونیم ثانیه بود . 3 – ظرفیت حافظه ی آن ها حدود 3000 کلمه بود و حافظه های کمکی نیز به وجود آمدند . 4 – دارای جنبه ی کاربرد های عمومی یا همه منظوره بودند . 5 – زبان های برنامه نویسی آن ها بسیار آسان بود . 6 – دارای حجم بسیار کمتری بودند . 7 – از حلقه های کوچک مغناطیسی به عنوان حافظه در آن ها استفده شد . کامپیوتر های نسل سوم : برای ساختن کامپیوتر های سریع تر و قوی تر کوشش ها همچنان ادامه داشت تا در اوایل سال 1960 اولین کامپیوتر نسل سوم به بازار عرضه شد . این کامپیوتر از سری IBM 360 بود که برای ساختن آن پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری شد و بزرگ ترین پروژه ی مالی بخش خصوصی تا آن زمان بود . این کامپیوتر ها که مدل های گوناگونی از نظر سرعت و ظرفیت کار داشت ، در هر دو امور تجاری و علمی قابل استفاده بود . جدید ترین تحول در تکامل کامپیوتر ها در این نسل ساختن وسایل ضبط اطلاعات با قابلیت دسترسی مستقیم بود . به این ترتیب که کامپیوتر قادر شد به هر یک از اجزاء اطلاعات ذخیره شده در یک مجموعه ی عظیم اطلاعاتی در کسری از ثانیه به اطلاعات دسترسی پیدا کند . علاوه بر آن در این نسل کامپیوتر ها سعی شده که قطعات مدارها را هر چه کوچکتر و کم حجم تر سازند و برای این منظور از مدارهای مجتمع استفاده کردند . مشخصات کلی کامپیوتر های نسل سوم : 1 – پیشرفت های سخت افزار : الف ) مینیاتوری کردن ( تقلیل حجم و اندازه ی دستگاه ها و اجزاء آن ها ) ب ) افزایش ظرفیت حافظه به چندین برابر قبل ج ) استفاده از دستگاه های واسطه با قابلیت دسترسی مستقیم د ) قدرت ارتباط با نقاط دور و متعدد 2 – پیشرفت های نرم افزار : الف ) هماهنگی بسشتر با سخت افزار ب ) هماهنگی بیشتر با سیستم عامل ج ) پیشرفت در زبان های برنامه نویسی و به کار گیری زبان های سطح بالای برنامه نویسی 3 – عملیات و بهره برداری : الف ) استفاده از روش ها ی پیوسته و بازده فوری ب ) اجرا همزمان چند برنامه با یکدیگر کامپیوتر های نسل چهارم : در اوایل سال 1970 تکنیک های جدید تری در ساخت و بهره گیری از کامپیوتر ها به کار گرفته شد که بسیاری از دست اندر کاران آن را نسل چهارم نامیدند . مهمترین تغییرات سخت افزار چهارم به کار گرفتن مدار های مجتمع با تراکم زیاد و خیلی زیاد بود . در نسل سوم از تراکم SSI و MSI یعنی تراکم کم و تراکم متوسط و اما در نسل چهارم از تراکم LSI و VLSI و ULSI یعنی تراکم بالا ، خیلی بالا و فوق العاده بالا بهره می گیرند . نسل چهارم همچنین از حافظه ی نیمه هادی ، میکرو پروسسور ، سیستم محاوره ای ، پردازش با ارتباط مستقیم و شبکه های کامپیوتری بهره جست . مشخصات کلی کامپیوتر های نسل چهارم : 1 – استفاده از تراکم بالا و خیلی بالا و فوق العاده بالا 2 – استفاده از حافظه ی نیمه هادی 3 – به کار رفتن میکرو پروسسور 4 – استفاده از سیستم محاوره ای 5 – پردازش با ارتباط مستقیم 6 – به وجود آمدن شبکه های کامپیوتری
کامپیوتر های نسل پنجم : نسل پنجم کامپیوتر ها که ایده ی آن اولین بار توسط ژاپنی ها در سال 1980 مطرح شد ، ساخت کامپیوتر هایی را پیشنهاد می کنند که می توانند بیاموزند ، استنباط کنند و تصمیم بگیرند و به عبارت دیگر رفتاری داشته باشند که معمولاً در حوزه ی منطق و استدلال خاص انسان قرار دارد و یا به عبارت ساده تر هوشمند باشند . در این نسل از مدارهای مجتمع با مقیاس فوق العاده بالا استفاده خواهد شد . کامپیوتر های نسل ششم : بعد از تحقق بشر در ساخت کامپیوتر های هوشمند ایده ی آتی انسان ، طراحی کامپیوتر هایی خواهد بود که مدار های داخلی شان کپی برداری عینی از مغز انسان خواهد بود .
در ساخت و توسعه و تکمیل کامپیوتر ها دو عامل مهم نقش به سزایی داشته اند که عبارتند از 1 – ریاضیات 2 – الکترونیک که بدون وجود آن ها امکان پیشرفت در زمینه ی مهندسی کامپیوتر به وجود نمی آمد.
شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 12:51 :: نويسنده : arman razmbar
چكيده چه چيز ميتواند يك پروسه توليد نرمافزار را توصيف كند؟ آيا منظور از پروسه، آمادهسازي نرمافزار صرفاً براي ارائه در بازار است؟ مسلماً در هر كاري وجود يك سامانه و فرايند كاري ضروري است؛ ولي چه چيزي ميتواند موجب ايجاد سرعت و كيفيت در فرايند توليد يك نرمافزارشود؟ لزوماً طراحي و پيادهسازي يك فرايند يكپارچه و منطقي ميتواند چنين نتيجهاي در بر داشته باشد. بدين منظور امروزه از روشي استفاده ميشود كه اصطلاحاً RUP ناميده ميشود. به حداقل رساندن حجم پروسه توليد يك نرمافزار همزمان با حفظ كيفيت و صرفهجويي در زمان از مهمترين ويژگيهاي اين روش ميباشند. معمولاً براي يك شركت توليد نرمافزار، سرعت عمل به موقع براي پاسخگويي به تقاضا و شرايط اجتماعي اهميت دارد، اما گاهي اين شتابزدگي سبب فدا شدن كيفيت ميگردد. RUP با ارائه يك چارچوب منطقي علاوه بر تعيين زمانبندي مناسب، كيفيت مورد نظر توليد كننده و استفاده كننده نرمافزار را تأمين مينمايد. در اين مقاله ضمن مروري بر RUP به عنوان روش يكپارچه توليد نرمافزار، قابليتهاي آن در افزايش سرعت توليد نرمافزار و حفظ كيفيت آن برشمرده ميشوند.
2- RUP چيست؟
شكل 1 ساختار اصلي RUP را مشخص ميكند. اگر در بعد زمان به آن نگاه كنيم شامل 4 فاز ميباشد و اگر در هر لحظه به آن نگاه كنيم شامل 9 قالب خواهد بود.
4- ديدگاه اوليه درباره RUP
همانند هر ساختار پروسه ديگري، RUP نيز روش سيستماتيكي را براي به دست آوردن، سازماندهي و ارائه راهكارهاي مهندسي نرمافزار در اختيارتان قرار ميدهد. RUP براي سازماندهي راهكارها، بر يك مدل پروسه ساده و کاملاً زيربنايي استوار شده است كه توضيح اين امر در قالب چند مقاله يا كتاب نميگنجد.
RUP مقدماتي نه سامانه، بيش از چهل نقش و صد محصول را تعريف ميكند و حاوي بيش از هزار صفحه راهنما است. همچنين ميتوانيد به پروسههاي الحاقي متعددي كه وظايف و مندرجات بيشتري را به RUP اضافه ميكند، دسترسي پيدا كنيد. برخي از منتقدين RUP آنرا پروسهاي بسيار سنگين تصور نموده و آنرا به كرگدني تشبيه ميكنند كه توان انجام تعداد نامحدودي عمل غير معمول را براي شما فراهم ميآورد؛ با اين وجود نگاه ما به RUP همانند لوح باشكوهي از معارف است كه ميتوانيد آنچه را كه نياز داريد، از داخل آن برگزينيد.
همچنين URP بر مبناي ديگر اصول كليدي ديگري كه كمتر قابل مشاهده هستند و سادهتر به محاق فراموشي سپرده ميشوند، استوار شده است كه فقط براي يادآوري اشارهاي به آنها مينماييم (جنر 2002):
ذهنيت كليدي در سازگار شدن و سازگار كردن RUP قالب توسعه8 ميباشد. يك قالب توسعه نمونهاي از RUP است كه براي پروژه ويژهاي كه مد نظرتان است، مناسب باشد. با مراجعه به ساختار RUP به توضيح پروسهاي دست مييابيد كه موارد زير را تعريف نموده و شناسايي ميكند (جنر 2002):
6- نتيجه گيري شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 12:37 :: نويسنده : arman razmbar
ابتدا در RUN کلمه dxdiag را تایپ می کنیم
با فشردن کلید اینتر پنجره DirectX diagnostic tools باز میشود
در بخش system شما میتوانید مشخصاتی از قبیل مقدار رم ، قدرت سی پی یو یا پروسسور یا پردازشگر ، نوع ویندوز ، نام کامپیوتر ، نام شرکت تولید کننده کامپیوتر را مشاهده کنید. در بخش Display هم میتوانید جزئیات کارت گرافیک خود را مشاهده کنید. در بخش های بعدی هم میتوان مشخصات کارت صدای خود را ببینید. برای دیدن حافظه کارت گرافیک کامپیوتر خود در ویندوز ویستا کافی هست تا روی صفحه دسکتاپ کلیک راست کنید و گزینه personalize را انتخاب کنید سپس روی display settings کلیک کنید. در پنجره باز شده روی Advanced settings کلیک کنید و سپس به بخش Adapter بروید. در بخش Video memory مشاهده خواهید کرد که حافظه اصلی کارت گرافیک شما که برای اجرای بازی های کامپیوتر بسیار مهم است چقدر است. اگر در این بخش چیزی ندیدید به این معنا هست که کارت گرافیک شما درست روی کامپیوترتان نصب نشده که باید سی دی مربوط به کارت گرافیک را درون کامپیوترتان قرار دهید و درایور آن را نصب نمایید. راه دیگر دیدن مشخصات کامپیوتر کلیک راست کردن روی Computer و زدن دکمه Propertise میباشد که البته در اینجا مشخصات قسمت های اصلی کامپیوتر را خواهید دید و خیلی وارد جزئیات نمی شود. شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 12:35 :: نويسنده : arman razmbar
با انجام چند کار ميتوان ويندوز xp را بهصورت خودکار برروي سيستم نصب کرد به گونهاي که در حين نصب سوالي از کاربر نپرسد، حتي شماره سريال ويندوز! 13- فايل را برروي فلاپي ديسک کپي كنيد. سپس رايانه را از طريق سي دي راهاندازي کرده و فلاپي را در داخل درايو فلاپي قرار دهيد. ويندوز بهصورت خودکار تنظيمات معين شده را مورد استفاده قرار ميدهد. شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 12:33 :: نويسنده : arman razmbar
ابتدا Autoruns را با حجم تقريبي 600 کيلوبايت از آدرس زير در سايت مايکروسافت دانلود كنيد: http://technet.microsoft.com/en-au/sysinternals/bb963902.aspx پس از دانلود فايل، آن را از حالت فشرده خارج کرده و برنامه را با دو بار کليک بر روي فايل autoruns.exe اجرا کنيد. شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 12:31 :: نويسنده : arman razmbar
به طور کلي در زمان برنامه نويسي در شرکتهاي معتبر که نرم افزار آنها مي تواند در کشورهاي مختلف فروش داشته باشد، از استانداردهايي استفاده مي کنند که توسط آن مي توان به راحتي زبان يک برنامه را به دلخواه تغيير داد. شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 12:4 :: نويسنده : arman razmbar
حافظههای فلش با اندازهها و طرحهای بسیار متنوع به جزئی جداییناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. این وسایل کوچک و بسیار کاربردی به لطف فراگیر بودن پورت USB در همه جا کاربرد دارد؛ خانه، محل کار، داخل خودرو، دانشگاه و خلاصه هر جای دیگری میتوان از این حافظهها استفاده کرد و بیراه نیست اگر بگوییم این حافظهها تا حد زیادی نیاز ما به دیسکهای CD و DVD را برطرف کرده است. ساختار شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 10:59 :: نويسنده : arman razmbar
پردازنده یا واحد پردازنده مرکزی (CPU) اصلی ترین بخش کامپیوتر است. اولین ریزپردازنده در سال 1971 با نام Intel 4004 به بازار عرضه شد. این ریزپردازنده تنها قادر به انجام عملیات جمع و تفریق 4 بیتی بود.
پردازنده مانند قلب رایانه است و از طریق کابلهای موجود با واحدهای دیگر مرتبط می شوند. اولین نوع ریزپردازنده که بر روی کامپیوتر خانگی نصب شد 8080 بود. پردازنده ها هر روزه جدیدتر می شوند اما باید به این نکته نیز دقت داشت که با سریعتر شدن آن ها گران تر هم می شوند.
CPU مخفف Central Processing Unit به معنای واحد پردازش مرکزی میباشد و به اختصار به آن پردازنده اصلی و یا پردازنده هم میگویند. کارآیی رایانه ها بوسیله پردازنده آن مشخص می شود. به این معنی که پردازنده تنها کیفیت را نشان می دهد نه کارآیی کل رایانه. مهمترین تولید کنندگان CPU عبارتند از AMD و Intel. AMD پردازنده های خود را به گونه ای ساخته است که اجرای عملیات در 9 مرحله انجام می شود در حالی که Intel فقط 6 عمل را می تواند انجام دهد. پردازنده ها بر روی مادربرد قرار می گیرند به همین علت می بایست هماهنگی بین این دو برقرار باشد چرا که در صورتی عدم وجود این هماهنگی سرعت رایانه شما به صورت چشمگیری پایین می آید. از جمله وظایف پردازنده ها می توان به موارد زیر شاره کرد:*دریافت داده ها از دستگاه های ورودی *انجام عملیات و محاسبات و کنترل و نظارت بر آن ها *ارسال نتایج عملیات با دستگاه های خروجی CPU نیز مانند تمامی ابزارهای دیگر برای خود مراحل کاری خاصی را دنبال می کند تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد. *زمانی که شما بر روی یک برنامه کلیک می کنید و می خواهید آن را اجرا کنید، CPU اقدام به کار می کند و برنامه مورد نظر را از هارد و در بعضی مواقع از RAM فراخوانی شده و به CPU فرستاده می شود. هر برنامه هنگام اجرا میلیونها دستور برای CPU حاضر می کند که هر یک در آدرسی ذخیره شدهاند CPU واحدی به نام program counter یا شمارنده برنامه دارد که وضعیت پردازنده را در اجرای دستورات نرمافزار پیگیری می کند. اما باید به این نکته توجه داشت که با ارتقاء CPU نمی توان به تنهایی سرعت و کارآیی رایانه رو افزایش داد و برای بالا بردن سرعت رایانه در حد ماکزیمم خود باید مواردی مانند سرعت فراخوانی اطلاعات و یا سرعت رسیدن به اطلاعات از هارد و RAM و ... را نیز زیاد کرد
* وقتی که CPU اطلاعات را دریافت می کند، شروع به انجام کار می کند. در CPU قسمتی به نام کامپایلر وجود دارد چرا که برنامه ها علاوه بر این که به زبان های مختلف نوشته شده اند می بایست قبل از اجرا شدن رمزگشایی شوند این کار به کمک کامپایلر انجام میگیرد و در نهایت کار، کدهایی به زبان اسمبلی ظاهر می شود. به عبارتی کد اسمبلی زبان ماشین است و پردازنده می تواند آن را بفهمد. سپس یک اسمبل کننده وارد عمل می شود و زبان اسمبلی را به کدهای باینری تبدیل می کند چرا که پردازنده قادر به استفاده از کدهای باینری است. *پردازنده با توجه به اینکه چه دستوری دریافت کرده است یا محاسبات ریاضی را با استفاده از واحد محاسبه و منطق خود (ALU) انجام می دهد یا این که داده را از مکانی به مکان دیگر در حافظه منتقل می کند و در نهایت این که با توجه به تصمیماتی که خود پردازنده گرفته است به آدرس های مختلف مراجعه می کند. زمانی که کار پردازنده تمام می شود می بایست یک خروجی را که مورد نظر است را انتخاب کند به عنوان مثال اگر خروجی نمایش یک عدد باشد خروجی مرتبط با آن را انتخاب می کند.
اما باید به این نکته توجه داشت که با ارتقاء CPU نمی توان به تنهایی سرعت و کارآیی رایانه رو افزایش داد و برای بالا بردن سرعت رایانه در حد ماکزیمم خود باید مواردی مانند سرعت فراخوانی اطلاعات و یا سرعت رسیدن به اطلاعات از هارد و RAM و ... را نیز زیاد کرد. برخی از عوامل تاثیرگذار وجود دارد که می توانند بر کارایی CPU و افزایش آن تاثیر بگذارند. * زمانی که CPU کاری انجام داده و آن را پردازش می کند نیاز به یک زمان مشخص دارد و یا این که زمانی طول می کشد تا کار مورد نظر را انجام دهد این زمان را در اصطلاح سرعت ساعت CPU یا سرعت کلاک می نامند. این سرعت معمولا به صورت مگاهرز یا گیگاهرتز بیان می شود. منظور از مگاهرتز و گیگاهرتز به ترتیب بدین معناست که CPU می تواند 1 میلیون دستور را در ثانیه پردازش کند و گیگاهرتز یعنی CPU می تواند 1میلیارد دستور را در یک ثانیه پردازش کند. البته امروزه همهCPU ها براساس گیگاهرتز پردازش انجام می دهند. *در قسمت بالا به این نکته اشاره داشتیم که برای بالا بردن سرعت رایانه و اجرای کارها باید سرعت رسیدن به اطلاعات را نیز افزایش داد. این کار با یک مشکل مواجه است و آن فاصله زیاد سرعت عملکرد CPU نسبت به سرعت RAM است به همین علت CPU مدت زمان زیادی را باید منتظر بماند تا اطلاعات از RAM به قسمت پردازش برود. برای کاهش این مدت انتظار و افزایش سرعت سیستم، حافظه ای به نام حافظه کش را درCPU تعبیه کرده اند. وظیفه حافظه کش ذخیره آخرین دستورات و فرمانهای کاربر در خودش است و از آنجایی که سرعت کش برابر با سرعت CPU است، اطلاعات سریعا به CPU می رسد و نیازی به فراخوانی دوباره اطلاعات از RAM نیست. به همین علت با افزایش حافظه کش اطلاعات آماده بیشتری در کش قرار می گیرد و CPU می تواند سریعا به اطلاعات مورد نظر خودش دسترسی داشته باشد. *اگر اطلاعات توسط CPU سریع تر پردازش شود موجب می شود تا چندین کار به صورت موازی و هم زمان انجام شود. به همین خاطر شرکت های سازنده ی CPU چند هسته را با هم در یک CPU قرار داده اند که می تواند باعث افزایش سرعت شود. شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 10:52 :: نويسنده : arman razmbar
فارنت: هارد درایوها هر روز بزرگتر و بزرگتر میشوند و با این وجود همواره این ترس را داریم که حافظه دائمی رایانه ما در حال پر شدن است و چند روز دیگر باید دیگر قید ذخیره کردن فایل در رایانه را بزنیم.
حتی اگر هاردی با بیشترین اندازه بازار را در اختیار داشته باشیم مطمئنا روزی فرا خواهد رسید که باید به فکر یک هارد دیگر باشیم اما واقعا راهی برای فرار از آن روز هست؟ اگر یک کاربر با حجم ذخیرهسازی و دریافت فایلهای متعدد روزانه از اینترنت باشید راه فراری برای آن روز نیست اما مطمئنا میتوانید زمان آن را به تاخیر بیندازید، تا آنجا که حتی با آن روبرو نشوید.
برای دسترسی به این ابزار کافیست بر روی هر کدام از پارتیشنهای خود در My Computer که نیاز به انجام این اقدام را در آن احساس میکنید کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس باید به سراغ دکمه Disk Cleanup بروید و با کلیک کردن آن به پنجره جدیدی که برای شما باز میشود توجه کنید.
گاهی اوقات باز شدن پنجره جدید امکان دارد چند لحظهای طول بکشد چون به طور معمول ویندوز برای محاسبه مقدار فضایی که میتواند بر روی این پارتیشن برای شما خالی کند زمان نیاز دارد که این زمان به اندازه فضایی که در حال کار بر روی آن هستید بستگی دارد. خب بعد از باز شدن پنجره کافیست از میان لیست مواردی را که این ابزار در اختیار شما قرار داده بر حسب شرایط خود انتخاب کنید. چون در میان انها فایلهایی قرار دارند که احتمال دارد شما میلی به پاک کردن آنها نداشته باشید.
البته عموما این فایلها فایلهای غیرضروری و کم اهمیت هستند و مواردی مانند فایلهای در اصطلاح تمپ در میان آنها دیده میشود. شما حتی میتوانید مستقیم سراغ پاککردن فایلهای سیستمی غیرضروری سیستم خود بروید و با کلیک کردن بر روی دکمه Clean up system files فایلهایی که ویندوز سیستم شما حضور آنها را غیرضروری تشخیص داده پاک کنید.
|
||||||||||||
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
تبادل
لینک هوشمند
|
||||||||||||