درباره وبلاگ


به وبلاگ آشنایی با کامپیوتر خوش آمدید
موضوعات


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 700
بازدید کل : 85955
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


عینک خلبانی شیشه آبی _ خرید اینترنتی عینک آفتابی ریبن _ عینک آفتابی ریبن _ دوش ال ای دی دار _

<-PollName->

<-PollItems->

Tropik
شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 10:49 ::  نويسنده : arman razmbar
فارنت: رسیدن به این نتیجه که رایانه شما دارای مشکل سخت‌افزاری است، تنها شروع فرآیند رفع عیب آن است. مرحله بعدی تشخیص مؤلفه سخت‌افزاری است که دچار مشکل شده تا بتوانید با اتخاذ تصمیمی درست به رفع عیب و یا تعویض قطعه معیوب بپردازید. البته اگر لپ‌تاپ یا رایانه شخصیتان را با گارانتی خریداری کرده‌اید، طبعاً نگرانی کمتری از این خواهید داشت و می‌توانید با مراجعه به نمایندگی از آنها درخواست کنید تا به تعمیر یا تعویض دستگاه بپردازند.

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم سخت‌افزاری,کامپیوتر,رفع عیب

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم


صفحه آبی رنگ ۱۰۱ : جستجو به دنبال پیغام خطا

شاید این مورد توضیح واضحات باشد اما جستجو برای اطلاعات مشاهده شده بر روی صفحه آبی رنگ، اولین گامی است که می‌تواند به تشخیص سریع ایراد کمک کند. اکثر صفحات آبی رنگی که در نسخه‌های جدید ویندوز مشاهده می‌کنید، در اثر بروز مشکلات سخت‌افزاری بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. صفحه آبی رنگ مرگ، اغلب اطلاعاتی درباره درایورهای معیوب یا نوع مشکلی که ویندوز با آن مواجه شده به نمایش می‌گذارد.

برای مثال، فرض کنید با یک صفحه آبی رنگ روبرو شوید که پیغام "NV4_disp.dll” را به عنوان نشانه‌ای از درایوری که باعث بروز مشکل شده نمایش دهد، یک جستجوی سریع در گوگل نشان می‌دهد که این مشکل مرتبط با درایورهای کارت‌های گرافیکی NVIDIA است، بنابراین حالا حداقل می‌دانید مشکل از کجا سرچشمه می‌گیرد.

کنترل سطح هوشیاری دیسک سخت شما!

دیسک‌های سخت به قابلیتی برای مانیتورینگ، تحلیل و گزارش‌گیری از مشکلات داخلیشان مجهزند. در واقع دیسک‌های سخت به طور خودکار و به طور مکرر خود را برای وجود مشکلات کنترل کرده و در صورت تشخیص مشکل، اطلاعاتی از آن در اختیار شما قرار می‌دهند تا قبل از از کار افتادن دائمی به رفع عیوب آن بپردازید. با این وجود ممکن است حتی در صورت عدم شناسایی مشکل توسط این قسمت، دیسک سخت شما به طور ناگهانی از کار بیفتد.

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم سخت‌افزاری,کامپیوتر,رفع عیب

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم


به طور کلی اگر پیغامی از این نوع مشاهده کنید، بدین منزله است که دیسک سخت شما در حال از کار افتادن است. می‌توانید از ابزار تحلیل وضعیت هوشمند برای مشاهده اطلاعاتی در زمینه سلامت دیسک سخت خود استفاده کنید.

آزمایش حافظه RAM شما

بروز مشکل در رم می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات بعدی نیز باشد. اگر رایانه شما اطلاعات را بر روی حافظه رم بنویسد و رم به علت عملکرد ناصحیح، داده‌هایی متفاوت را بازگرداند، ممکن است برخی برنامه‌ها به طور صحیح عمل نکنند و نهایتاً با صفحه آبی رنگ مواجه شوید و یا حتی فایل‌های سیستمی خراب شوند.

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم سخت‌افزاری,کامپیوتر,رفع عیب

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم


برای آزمایش سلامتی حافظه رم و اطمینان از عملکرد صحیح آن می‌توانید از قابلیت بررسی حافظه (Memory Diagnostic) که به طور پیش فرض در ویندوز قرار داده شده است، استفاده کنید. این ابزار، اطلاعات را بر روی همه سکتورهای رم می‌نویسد و بعد از آن، مجدداً آن‌ها را می‌خواند تا از عملکرد صحیح رم شما اطمینان حاصل کند.

وقتی حرارت بزنه بالا!

داخل رایانه شما چقدر داغ شده است؟ گرمای بیش از حد می‌تواند در به وجود آمدن صفحه آبی رنگ، از کار افتادن برنامه‌ها و یا خاموش شدن ناگهانی تأثیر داشته باشد. رایانه شما ممکن است به دلیل قرار گرفتن در مکانی گرم، بیش از اندازه گرم شده باشد. تهویه ضعیف هوا و یا از کار افتادن فن و یا وجود گرد و خاک در داخل رایانه نیز می‌تواند به گرم شدن رایانه بینجامد.

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم سخت‌افزاری,کامپیوتر,رفع عیب

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم


رایانه شما به اندازه‌گیری دمای داخلی خود می‌پردازد و شما می‌توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشد. معمولاً این اطلاعات در داخل بایوس رایانه شما قرار دارد اما می‌توانید از طریق نرم افزارهایی مانند SpeedFan یا Speccy نیز به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. میزان دمای رایانه خود را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که دمای دستگاه در بازه مناسب قرار دارد.

اگر رایانه شما بیش از حد گرم شده باشد تنها در مواقعی که به منابع سیستمی زیادی نیاز دارید (نظیر انجام بازی‌های رایانه‌ای) و آنچه انجام می‌دهید باعث فشار آمدن به پردازنده و گرافیک کارت می‌شود، با مشکل مواجه می‌شوید. سعی کنید در مواقعی که کار زیادی از رایانه می‌کشید، دمای آن را کنترل کنید، نه در مواقعی که رایانه در حالت بیکاری است.

آزمایش فشار بر روی پردازنده

می‌توانید از ابزاری مانند Prime95 برای آزمایش و تحت فشار قرار دادن پردازنده رایانه‌تان بهره ببرید. چنین برنامه‌هایی پردازنده رایانه شما را مجبور می‌کنند تا بدون استراحت و با تمام قوا به انجام محاسبات بپردازد و تولید گرما کند. اگر پردازنده شما بیش از حد گرم شود مشکلات بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند و سیستم شروع به هنگ کردن می‌کند.

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم سخت‌افزاری,کامپیوتر,رفع عیب

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم


اشخاصی که دوست دارند پردازنده آن‌ها در فرکانسی بالاتر از حد نامی کار کند و به اصطلاح آن را به حالت اورکلاک ببرند، از این برنامه برای آزمایش تنظیمات اورکلاک بهره می‌برند. اگر Prime95 به مشکل برخورد کند، این افراد، فرکانس را به حالت قبلی بازمی‌گردانند تا از خنک شدن پردازنده و کار کردن در حالت پایدار اطمینان حاصل کنند. این روش، برای اطمینان از عملکرد پایدار پردازنده، تحت فشار موثر است.

آزمایش فشار بر روی کارت گرافیکی

کارت گرافیک رایانه را نیز می‌توانید تحت فشار قرار دهید و آزمایش کنید. اگر درایور کارت گرافیکی شما در حین انجام بازی‌های رایانه‌ای با مشکل مواجه شود، خود بازی با ایراد روبرو شود و یا حتی مشکلات گرافیکی در سیستم به وجود آید، می‌توانید از نرم‌افزارهای بنچمارک شبیه ۳DMark استفاده کنید. بنچمارک‌ها کارت گرافیکی شما را تحت فشار قرار داده و در صورت وجود گرمای بیش از حد یا ایجاد مشکل در حین اعمال فشار، شما با مشکلات گرافیکی، وقفه‌ها یا صفحات آبی در حین بنچمارک مواجه خواهید شد.

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم سخت‌افزاری,کامپیوتر,رفع عیب

مشکلات سخت افزاری را خودمان حل کنیم


اگر به نظر می‌رسد بنچمارک بدون مشکل بر روی رایانه شما اجرا می‌شود اما همچنان با مشکلاتی در حین اجرای بازی خاصی مواجه هستید، ممکن است آن بازی مشکل داشته باشد.

جابجا کردن قطعات سخت افزاری

با همه تفاسیر بالا، یافتن علل بروز مشکلات سخت‌افزاری در همه موارد ساده نیست. اگر مشکلی در مادربورد یا منبع تغذیه شما وجود داشته باشد، این مشکلات ممکن است تنها در شرایطی خاص و در برخی اجزا قابل مشاهده و بررسی باشند. یافتن سخت‌افزار معیوب در این شرایط بسیار سخت بوده و در برخی اوقات، تنها راه‌حل، جایگزینی کامل آن‌هاست. ممکن است در شرایطی مانند داشتن کارت گرافیک معیوب نیز مجبور شوید، از یک کارت گرافیک دیگر به عنوان جایگزین استفاده کنید تا علت اصلی بروز مشکل را تشخیص دهید. فراموش نکنید که یکی از اصول اصلی عیب‌یابی، آزمون و خطاست.

سخن آخر اینکه می‌توان برای عیب‌یابی هر مؤلفه موجود در رایانه، کتابی چندین صفحه‌ای نوشت و نهایتاً آن متن نیز جامع نخواهد بود، بنابراین انتظار می‌رود، خواننده از این مطلب تنها به عنوان مرجعی پایه برای تعامل با مشکلات سخت‌افزاری رایانه بهره ببرد.
 
 


شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 10:18 ::  نويسنده : arman razmbar


شاید بار ها به این دو ویژگی هارد های مختلف برخورد ه اید اما نمی دانید دقیقا این دو ویژگی چه تفاوتی با هم دارند و اصلا چه هستند. اکنون با هم با تفاوت های این دو هارد آشنا میشویم:
HDD یک نوع هارد معروف می باشد که احتمال زیاد همین الان که شما در حال خواندن این مطلب هستید از همین هارد در سیستم رو میزی و یا لب تاپ تان استفاده می کنید.
این سیستم هارد ها نوع اول و قدیمی تر می باشد و از نظر فیزیکی دارای یک دیسک سخت به نام platter می باشد که توسط یک بازوی مکانیکی به دوران در آمده و ذخیره اطلاعات را بر عهده می گیرد.
این نوع هارد ها یک سری ویژگی و همینطور معایب نیز دارد. اما بگذارید ابتدا به سراغ نوع دوم هارد برویم و در آخر مقایسه نماییم.

هارد های SSD نوع دوم هارد ها می باشد که ابتدا در ارتش آمریکا برای محافظت بیشتر و حمل راحت تر انتقال اطلاعات استفاده شد و هم اکنون در بازار ها نیز به عموم فروخته می شود. این نوع هارد ها دیگر دیسک سخت ندارند و بازوی مکانیکی ندارند و همینطور ابعاد کوچکتری نیز نسبت به HDD دارند.

به طور مثال یک نمونه از این نوع هارد ها را می توان فلش مموری های معمولی حساب کرد. این هارد ها دارای خانه های پردازشی هستند که عمل خواندن و نوشتن اطلاعات را انجام می دهند که عدم وجود دیسک سخت و موارد مکانایکی بسیار به سرعت کپی و انتقال اطلاعات در این هارد ها کمک می کند.

در آخر اگر بخواهیم این دو هارد را انتخاب کنیم خوب باید بی پرده گفت که هارد های نوع دوم بسیار بهتر هستند زیرا  HDD ها امکان آسیب بسیاری زیادی دارند و همینطور به دلیل وجود تحرکات مکانیکی در این هاردقطعا استهلاک و مصرف برق بیشتری نیز طلب می کند.
اما هارد های SSD علاوه بر سرعت بیشتر انتقال اطلاعات کمتر آسیب پذیر تر هستند ولی قیمت این نوعهارد حدود 6 برابر هارد های نوع اول می باشد.



جمعه 11 بهمن 1392برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : arman razmbar

اندروید یکی از پیشرفته ترین سیستم عامل های موبایل و تبلت است و دارای امکانات زیادی میباشد. اندروید دارای کد ها و ترفند هایی است که شما با استفاده از آن ها میتوانید از حداکثر امکانات این سیستم عامل استفاده کنید و به کاربران حرفه ای این سیستم عامل بپیوندید. اگر شما هم از دستگاه های اندرویدی استفاده میکنید حتما این مقاله را مشاهده کنید.

  • نگه داشتن دکمه Home برای دیدن برنامه های باز و انتخاب کردنشون.
  • در حالی که دستگاه خاموشه، روشن کردنش + نگه داشتن دکمهBack برای رفتن تو صفحه FastBoot
  • در حالی که دستگاه خاموشه، روشن کردنش + نگه داشتن دکمه Home برای رفتن به صفحه Boot2 جهت کارهای: نصب رام، بکآپ و رستور ناندرویید، Factory Reset
  • نمایش شماره IMEI گوشی #۰۶#*
  • تنظیمات کلی گوشی*#*#۴۶۳۶#*#*
  • فعال سازی شماره گیری صوتی*#*#۸۳۵۱#*#*
  • غیر فعال کردن حالت شماره گیری صوتی *#*#۸۳۵۰#*#*
  • برنامه برای تست گوشی*#*#۷۲۶۲۶۲۶#*#*
  • کدی برای از کار انداختن PUK کد برای تماسهای اضطراری **۰۵**<وارد کردن پین کد جدید >*<وارد کردن دوباره پین کد جدید >
  • کد:#*#*#۴۶۳۶#*#*

با تایپ این کد در گوشی اندرویدی خود، می توانید اطلاعات تلفن، اطلاعات باطری، تاریخچه کارکرد باطری و وضعیت کاربری آن را ببینید.

  • کد: *#*#۷۷۸۰#*#*

با این کد گوشی شما factory data reset می شود، یعنی اینکه موبایل به تنظیمات پیش فرض کارخانه برمی گردد و این اطلاعات از درون آن حذف می شوند: اکانت های گوگل که روی موبایل تعریف شده یا با آن در ارتباط باشند تنظیمات و اطلاعات ذخیره شده در اپلیکیشن ها و سیستم اپلیکیشن های دانلود شده اما این دستور کاری به برنامه های سیستمی، اپلیکیشن ها و همچنین اطلاعات کارت حافظه ندارد.

  • کد: *۲۷۶۷*۳۸۵۵#

این دستور یک خرابکار تمام عیار است. گوشی شما را به تنظیمات کارخانه ای بر می گرداند، اما سر راه همه چیز را از فایل و فولدر گرفته تا اطلاعات و تنظیمات حافظه داخلی تلفن، پاک می کند و سپس فریم ویر (firmware) گوشی را از دوباره نصب می کند. پس در استفاده از این کد نهایت دقت را به کار ببرید و مراقب باشید.

  • کد: *#*#۳۴۹۷۱۵۳۹#*#*

این کد اطلاعاتی درباره دوربین گوشی را به شما نشان داده و گزینه های زیر را هم در اختیارتان می گذارد: آپدیت فریم ویر دوربین در ایمیج (هیچ گاه این گزینه را امتحان نکنید) آپدیت فریم ویر دوربین روی کارت حافظه SD نمایش ورژن فریم ور دوربین شمارش تعداد آپدیت فریم ور

  • کد: *#*#۷۵۹۴#*#*

این دستور، عملکرد دکمه قطع مکالمه/پاور (End Call/Power) را تغییر می دهد. شما می توانید شیوه عملکرد این کلید به خصوص را خودتان تنظیم کنید.

کد: *#*#۲۷۳۲۸۳*۲۵۵*۶۶۳۲۸۲*#*#*

این کد به شما امکان پشتیبان گیری از فایل های چند رسانه ای همچون عکسها، فیلم ها، آهنگ ها و یادداشت های صوتی را می دهد.

  • کد: *#*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#*#*

با تایپ این عبارت به مود سرویس گوشی وارد می شوید. در آنجا می توانید تست های مختلفی را انجام داده و یا تنظیمات گوشی را تغییر دهید.

  • کدهای تست سخت افزاری (وای فای، بلوتوپ، جی پی اس)
  • تست کارت شبکه بیسیم موبایل

*#*#۲۳۲۳۳۹#*#*

*#*#۵۲۶#*#*

*#*#۵۲۸#*#*

  • تست GPS

*#*#1472365#*#*
*#*#1575#*#*

  • تست بلوتوث

*#*#۲۳۲۳۳۱#*#*

  • این کد آدرس دستگاه بلوتوث را نمایش می دهد

*#*#۲۳۲۳۳۷#*#

  • برای ورود به بخش سرویس کنترل و تظارت Gtalk از این کد استفاده کنید

*#*#۸۲۵۵#*#*

  • کدهای مخفی برای دستیابی به اطلاعات فریم ور (میان افزار)

*#*#۴۹۸۶*۲۶۵۰۴۶۸#*#*
PDA, Phone, H/W, RFCallDate

*#*#1234#*#* – PDA and Phone

*#*#1111#*#* – FTA SW Version

*#*#2222#*#* – FTA HW Version

*#*#44336#*#*
PDA, Phone, CSC, Build Time, Changelist number

  • کدهای مخفی برای تست های مختلف کارخانه ای
  • تست سیگنال

*#*#۰۲۸۳#*#*

  • تست ال سی دی

*#*#۰*#*#*

  • ورژن صفحه لمسی

*#*#۲۶۶۳#*#*

  • تست ویبره و نور صفحه کلید

*#*#۰۸۴۲#*#*

  • تست صفحه لمسی

*#*#۲۶۶۴#*#*

  • تست سنسور مجاورت

*#*#۰۵۸۸#*#*

  • نمایش ورژن رم

*#*#۳۲۶۴#*#*

  • تست صدای زنگ

*#*#۰۶۷۳#*#* *#*#۰۲۸۹#*#*



جمعه 11 بهمن 1392برچسب:, :: 16:34 ::  نويسنده : arman razmbar
 

یکی از مهم‏ترین بحث‏های داغ محافل آی‏تی در این روزها، خبر راه‏اندازی سرویس ایمیل فیس بوک است. فیس بوک با بیش از 500 میلیون کاربر، بزرگ‏ترین شبکه مجازی اجتماعی دنیای اینترنت است و اینک قصد دارد با راه‏اندازی سرویس ایمیل خود، به بزرگ‏ترین ارائه‏دهنده سرویس خدمات ایمیل رایگان دنیای اینترنت نیز تبدیل شود. مسلماً در صورتی که فیس بوک موفق شود برای هر کاربر خود یک حساب ایمیل باز کند، تعداد کاربرانش از تعداد کاربران سرویس‏های ایمیل شرکت مایکروسافت، گوگل و یاهو نیز بیشتر خواهد بود. این موضوع بیش از پیش عظمت این موضوع را نمایان می‏کند. در حال حاضر، هنوز سرویس ایمیل فیس بوک راه‏اندازی نشده است اما شما می‏توانید دعوت نامه این سرویس ایمیل را از هم‏اکنون درخواست کنید تا جز اولین افرادی باشید که سرویس ایمیل فیس بوک را تجربه می‏کنند. در این ترفند قصد داریم نحوه دریافت دعوت نامه سرویس ایمیل فیس بوک را برای شما بازگو کنیم.

برای این کار:
ابتدا وارد حساب کاربری خود در فیس بوک شوید.
سپس توسط مرورگر خود به آدرس زیر بروید:
http://www.facebook.com/about/messages
در پایین صفحه، بر روی دکمه سبز رنگ با عنوان Request Invite کلیک نمایید.
کار تمام است و شما جزء اولین نفراتی خواهید بود که دعوت نامه به ایمیل‏تان ارسال خواهد شد.



جمعه 11 بهمن 1392برچسب:, :: 16:27 ::  نويسنده : arman razmbar

محدودیتی که در دامنه پردازش های ۳۲ بیتی وجود دارد، همواره باعث کندشدن سرعت انجام عملیات پیچیده و سنگین اطلاعاتی در سیستم های مختلف می گردد. به همین منظور بسیاری از شرکت های سازنده نرم افزار و خصوصاً آن هایی که در زمینه سیستم عامل فعالیت دارند از دیرباز رقابتی را برای تحت پوشش قراردادن تعداد زیادتری CPU و مقدار بیشتری حافظه RAM نسبت به یکدیگر آغاز کرده اند.

به عنوان مثال رقابتی که بین ویندوز ۲۰۰۰ سرور با سولاریس یا انواع یونیکس و لینوکس بر سر امکان استفاده از ۸ یا ۱۶ تا ۳۲ پردازنده به همراه چند گیگابایت حافظه RAM و امثال آن وجود داشت همواره یکی از جالب ترین و پرسروصداترین زمینه رقابت بین چند سیستم عامل به شمار می رفت. اما همه این عوامل چندی پیش تحت الشعاع واژه جدیدی به نام پردازش ۶۴ بیتی قرار گرفت.

این فناوری جدید که به لطف به بازار آمدن دو محصول جدید از دو شرکت معتبر سازنده پردازنده یعنی اینتل و AMD شکل گرفت، در مدت کوتاهی توانست توجه سازندگان سیستم عامل را به شدت معطوف کارایی بی نظیر خود کند. پردازنده های Xeon و ایتانیوم از سوی اینتل و پردازنده Opteron از طرف AMDدر مدت کوتاهی توجه تمام سازندگان مشهور سرورهای Enterprise و همچنین تولیدکنندگان سیستم عامل را به خود جلب کرد. در این میان مایکروسافت نیز بلافاصله اقدام به طراحی نسخه ای از ویندوز ۲۰۰۳ سرور برمبنای انجام پردازش های ۶۴ بیتی و با استفاده از پردازنده های جدید نمود. این نسخه جدید ۶۴ بیتی از چند نظر بر نسخه پیشین خود برتری داشت.

اول این که از میزان حافظه فیزیکی و مجازی بیشتری پشتیبانی می کند.

دوم این که در مقایسه با نسخه ۳۲ بیتی از کارایی و سرعت بالاتری در مدیریت حافظه، رجیسترها و عملیات O/I برخوردار است.

نکته سوم در مورد امنیت است. نسخه ۶۴ بیتی قابلیت محافظت بیشتری در برابر کدهای مخرب(Malicious Code) از خود نشان می دهد.

طبق پیش بینی های انجام گرفته تا پایان سال ۲۰۰۵ میلادی کلیه کامپیوترهایی که قرار است نقش سرور را در مراکز بزرگ اقتصادی داشته باشند به سمت ریزپردازنده و سیستم عامل ۶۴ بیتی سوق پیدا خواهند کرد. همین پیش بینی حاکی از تمایل شدید کامپیوترهای دسکتاپ به سمت استفاده از تکنولوژی ۶۴ بیتی تا پایان سال ۲۰۰۶ میلادی است. براین اساس به تدریج نه فقط سازندگان سیستم عامل مثل مایکروسافت سیستم عامل ۶۴ بیتی مختص کامپیوترهای دسکتاپ (Windows XP ۴۶ bit) را به بازار عرضه می کنند، بلکه سایر تولیدکنندگان نرم افزارهای مختلف هم با وارد شدن به دنیای پردازش های ۶۴ بیتی، کارایی و سرعت جدیدی را به کاربران خود ارائه می دهند.

● مقایسه

در یک سیستم عامل ۳۲ بیتی مثل نسخه های ۳۲ بیتی ویندوز ۲۰۰۳ از یک حافظه مجازی (Virtual memory) برای انجام پردازش های مختلف استفاده می شود. این حافظه مجازی که حداکثر ۴ گیگابایت می تواند ظرفیت داشته باشد به دو قسمت تقسیم می شود. یک قسمت ۲ گیگابایتی آن به وسیله برنامه در حال اجرا اشغال شده و ۲ گیگابایت دیگر در اختیار سیستم عامل قرار می گیرد. تا اینجا همه چیز بسیار عادی به نظر می رسد اما مشکل زمانی پیش می آید که ۲ گیگابایت سهم برنامه های در حال اجرا به مرز پرشدن نزدیک می شود. به عنوان مثال یک بانک اطلاعاتی SQL Server را در نظر بگیرید که برای اتصال هر کاربر به سرور و انجام عملیات موردنظر وی ۲۰ مگابایت حافظه مجازی را در نظر می گیرد. با رسیدن تعداد کاربران به مرز یکصد نفر، کل حافظه مجازی ۲ گیگابایتی در اختیار SQL Server قرار می گیرد و این به معنای نزدیک شدن سیستم به یک نقطه بحرانی در عملیات سرویس دادن به کاربران است. در نسخه های ۳۲ بیتی یکی از راه هایی که برای این مسأله در نظر گرفته می شد، اختصاص ۳ گیگابایت از حافظه مجازی به برنامه های درحال اجرا بود. این روش که با استفاده از دستکاری در فایل boot.ini انجام می گرفت، یک گیگابایت از حافظه مجازی در اختیار سیستم عامل را به سهمیه حافظه مجازی برنامه های در حال اجرا واگذار می کرد و تا حدودی مشکل کمبود حافظه مجازی را رفع می کرد. اما خود این عمل هم عوارض جانبی خاص خود را دارد و آن محدود شدن کرنل سیستم عامل به یک گیگابایت حافظه مجازی برای انجام عملیات cache است.

این محدود شدن باعث افت سرعت انتقال اطلاعات از سرور به کلاینت ها می شود. ضمن این که باز هم در نهایت با زیادترشدن تعداد کاربران یا پردازش های موردنظر آنان، این ۱ گیگابایت الحاق شده نیز به مرز اشتغال شدن کامل نزدیک می شود و مدیران سیستم را به ناچار مجبور به افزایش تعداد سرورها برای رفع مشکل می کند. با آمدن ویندوز ۲۰۰۳ نسخه ۳۲ بیتی، قدرت آدرس دهی سیستم عامل برای حافظه های فیزیکی (RAM) به ۳۲ گیگابایت برای نسخه Enterprise و ۶۴ گیگابایت در نسخه DataCenter افزایش یافت و این به معنای نیاز کمتر سیستم به استفاده از حافظه مجازی و در نتیجه کمتر شدن مشکل مربوط به محدودیت حافظه های مجازی بود. اما به هر حال استفاده از حافظه مجازی برای پردازش اطلاعات امری گریزناپذیر است و به همین دلیل توجه سازندگان سیستم عامل همواره معطوف به پیدا کردن راه حلی برای عبور از این مشکل بود.

سرانجام با مطرح شدن و تولد سیستم عامل ۶۴ بیتی ویندوز ۲۰۰۳ که با استفاده از قدرت پردازنده های ۶۴ بیتی جدید قادر بود از یک سیستم آدرس دهی ۴۰ بیتی استفاده کند، میزان حافظه مجازی قابل دسترسی سیستم از ۴ گیگابایت به ۴۰ ۲ یعنی ۱۶ ترابایت (هزار گیگابایت) افزایش یافت. بدین ترتیب ۸ ترابایت از این ظرفیت در اختیار برنامه های در حال اجرا و ۸ ترابایت دیگر در اختیار سیستم عامل قرار گرفت.

مهم ترین سؤالی که در این جا می توانست مطرح شود این است که آیا برنامه های سابق محیط ۳۲ بیتی که برای استفاده از حداکثر ۳ گیگابایت حافظه مجازی کامپایل شده اند قادر به بهره بردن از این ۸ ترابایت فضای جدید هستند یا خیر. پاسخ این سؤال هم می تواند مثبت باشد و هم منفی. بدین صورت که برخی برنامه های کامپایل شده در محیط های ۳۲ بیتی که به صورت صریح قدرت استفاده از حداکثر ۳ گیگابایت حافظه مجازی را دارند، با ورود به محیط ۶۴ بیتی هیچ تغییری را احساس نخواهند کرد. اما برخی دیگر که با تکنولوژی Large Address ware کامپایل شده اند قادر خواهند بود تا ۴ گیگابایت از حافظه مجازی را در محیط جدید مورد استفاده قرار دهند. از لحاظ سرعت انجام عملیات نیز برخی برنامه های کامپایل شده در محیط ۳۲ بیتی (مثلاً برنامه های نوشته شده با ASP.NET که از تکنولوژی Multithreading برای اجرای موازی چند دستورالعمل در آن واحد استفاده می کنند)، به دلیل قدرت بی نظیر پردازنده های ۶۴ بیتی در انجام این کار می توانند از مزایای محیط جدید اجرا استفاده کرده و سرعت اجرای خود را افزایش دهند. اما اگر برنامه ای (مثلاً یک فایل Exe) در محیط توسعه ای مثل ویژوال بیسیک نسخه ششم برای دسترسی به یک پایگاه داده و کار با آن بدون استفاده از مکانیسم پردازشی موازی و به صورت ساده نوشته شده باشد، این برنامه حتی اگر برروی یک سرور ۶۴ بیتی هم اجرا شود نمی تواند از قابلیت های محیط جدید سودی ببرد.

بنابراین اگر قرار است این برنامه روی کلاینت نصب شده و پایگاه داده موردنظر که SQL Server است روی یک سرور باشد، بهتر آن است که کلاینت در همان وضعیت ۳۲ بیتی باقی بماند و سرور به نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۲۰۰۳ ارتقاء داده شود. در این صورت موتور بانک اطلاعاتی SQL Server که در تمام نسخه های خود از شیوه Multithreading برای انجام دستورات موردنظر کاربران استفاده می کند، می تواند در محیط جدید با سرعت بهتری فرامین رسیده از طرف کلاینت ها را پردازش کرده و نتیجه را سریع تر به آن ها برگرداند و کارایی کلی این سیستم بانک اطلاعاتی را به نحو مطلوبی افزایش دهد.



چهار شنبه 29 فروردين 1392برچسب:, :: 21:54 ::  نويسنده : arman razmbar

CD چیست؟
CD مخفف عبارت Compact Disc یا دیسک فشرده است که حدود ۲۰ سال قبل اختراع شد تا رقیبی برای محیط‌های ضبط مغناطیسی باشد. امروزه CD به عنوان اولین انتخاب برای ضبط موسیقی، ویدیو و دیتا درآمده است. نام اولیه برای CD عبارت بود از CD-ROM که معادل بود با Compact Disc-Read-Only Memory اما حضور تکنولوژی‌های جدیدتر در ساخت CD، نام‌های دیگری مانند CD-R یا CD-RW را به میدان آورد. یک CD قادر به ذخیره‌سازی ۷۴ دقیقه (۸۰ دقیقه) موزیک است.
ظرفیت دیسک‌های فوق بر حسب بایت معادل ۶۶۵۶۰۰ بایت (و در مدل ۸۰ دقیقه‌ای۷۱۶۸۰۰ بایت) است. قطر این دیسک‌ها دوازده سانتیمتر است. CD دارای یک شیار حلزونی (مارپیچ) داده است. دوایر از قسمت داخل دیسک شروع و به سمت بیرون دیسک ختم می‌شوند. با توجه به اینکه شیار مارپیچ از مرکز آغاز می‌گردد، بنابراین قطر یک CD می‌تواند کوچک‌تر از ۱۲ سانتیمتر باشد. اگر داده‌هایی که بر روی یک CD ذخیره می‌گردد را استخراج و جملگی آنها را در یک سطح مسطح قرارد دهیم، پهنائی به اندازه نیم میکرون و طولی به اندازه پنج کیلومتر را شامل خواهند شد!

 تاریخچه سی دی CD
تاریخچه ساخت CDها زیاد طولانی نمی‌باشد. دیسک‌های فشرده ابتدا در سال ۱۹۸۰ مطرح شدند و ایده ساخت آنها ظاهراً از صفحات گرامافون گرفته شده است. دیسک‌های فشرده یکی از منابع ذخیره اطلاعات مانند فلاپی دیسک‌ها می‌باشند با این تفاوت که ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات در دیسک‌های فشرده بسیار بیشتر می‌باشد. دیسک‌های فشرده، منتخب غالب افراد راغب موزیک بود. به دلیل ثبت دیجیتالی آن، محصولات امنیتی در بالاترین سطح کیفی خود هستند و نیز احتمال از بین رفتن آن بسیار کم است.
تکنولوژی‌های مشابه، CD را به عنوان یک واسطه جاذب برای حمل انواع اطلاعات دیجیتالی ساخته‌اند. با اینکه CDهای فشرده به قدر کافی قابل اعتماد نیستند اما کمیت حجیم آن می‌تواند برای ما سریع و مقرون به صرفه باشد. انحصار تولید دیسک‌های فشرده در ابتدا در دست دو شرکت PHILIPS وSONY بود. ولی در آن زمان استاندارد خاصی برای تولید این CDها وجود نداشت و نیز این مشکل نیز وجود داشت که هر کسی می‌خواست از این دیسک‌های فشرده استفاده نماید می‌بایست فقط از دیسک‌ها و دیسک‌خوان‌های مربوط به یکی از این دو شرکت استفاده می‌نمود.
در حال حاظر تمامی CDها با استفاده از یک استاندارد جهانی (ISO) ساخته می‌شوند و در هر جایی می‌توان از این دیسک‌های فشرده استفاده نمود و به راحتی در سرتاسر دنیا این دیسک‌های فشرده در دسترس می‌باشند. به خاطر رشد فوق‌العاده و کامل CDها و تکنولوژی، در حال حاضر CDها تکامل یافته و کامل شده‌اند. استانداردهای اساسی CD و قانون‌های مرتبط به آن در کتاب قرمز (Audio) ، کتاب زرد (CD ROM)، کتاب نارنجی (CD-R) ، کتاب سبز (CD-I) و سایر تکنولوژی‌ها معین و جمع‌آوری شده است. به هر حال هر استاندارد رسمی و غیررسمی از این قوانین معین شده در کتاب‌های صنعتی اصلی تبعیت می‌کنند.

 طرز ساخت لوح فشرده – سی دی CDها
سی دی ها CD از جنس پلاستیک بوده و دارای ضخامتی معادل چهار صدم یک اینچ (۲/۱ میلیمتر) است. بخش اعظم یک CD شامل یک نوع پلاستیک پلی کربنات تزریقی است. در ابتدا قالب ابتدایی یک CD پلی کربنات گداخته شده است. هنگامی که این پلی‌کربنات به نقطه ذوب خود نزدیک می‌شود، پلاستیک فوق نشانه‌گذاری شده و یک شیار حلزونی (مارپیچ) پیوسته از داده، ایجاد می‌گردد. برای انجام این کار از ضربه‌‌های میکروسکوپی استفاده می‌شود. این ضربه‌‌ها پیت‌ها و لند‌ها را به وجود می‌آورند که اطلاعاتی هستند که لیزر آنها را می‌خواند.
بعد از این مرحله، لایه بازتابی تراشه‌ای، برای استفاده در فرآیندی به نام sputtering و یا wet silvering آماده می‌شود. علت درخشان به نظر آمدن یک دیسک نیز همین مرحله است و به این دلیل استفاده می‌شود که لیزر را به پخش‌کننده انتقال دهد، بنابراین بی‌عیب بودن آن بسیار اهمیت دارد. جنس این لایه اصولا از نقره است، اما می‌تواند از موادی مانند طلا یا پلاتین و در موارد تجاری‌تر آلومینیوم ساخته شود و یا حاوی لایه‌های حساس به نور اضافی باشد که وضعیت دیسک‌های با قابلیت ثبت دوباره اینگونه است.
در ادامه یک لایه آکریلیک به منظور حفاظت بر روی سطح آلومینیومی پخش می‌گردد. این پوشش لاکی برای مهر کردن لایه بازتابی و جلوگیری از اکسید شدن آن، وارد عمل می‌شود. این لایه باریک است و طوری عرضه شده است که کوچک بوده و در مقابل خراشیدگی مقاوم نیست. آخرین مرحله کار بر روی یک CD، screen-printed در قسمت بالای آن است و CD آماده بسته‌بندی، عرضه به کاربر و در نهایت رایت می‌شود.
نتیجتاَ هر CD حاوی ۹۹% پلی کربنات و در نهایت ۱% اطلاعات ذخیره شده، تراشه لایه بازتابی و مرحله آخر است. لیزر استفاده شده توسط کاربر، از میان دیسک پلاستیکی عبور می‌کند، به اطلاعات برخورد کرده، سپس به لایه انعکاسی برخورد کرده و بعد به پخش کننده برگشت داده می‌شود. اختلافات جزئی میان انواع دیسک وجود دارد برای مثال دیسک‌های پلی‌استیشن از یک نوع پلی کربنات ارغوانی تیره تشکیل یافته‌اند، اما دقیقاً مانند سایردیسک‌ها عمل می‌کنند. دیسک‌های نگارنده و دوباره نگارنده (Re-Writable)، لایه مهر شده اطلاعات را ندارند در عوض هنگامی که در نور معینی قرار می‌گیرند از لایه‌های حساس به نور استفاده می‌کنند و اطلاعات را در داخل لایه‌ها حکاکی می‌کنند.

 عملکرد یک لوح فشرده – سی دی CD
اطلاعات بر روی یک CD با استفاده از یک درایو قابل نوشتن، ثبت می‌گردند. در صورتی که قصد ایجاد یک CD صوتی و یا یک CD داده را داشته باشید، می‌توان با استفاده از نرم‌افزارهای مربوط به نوشتن بر روی CD، این کار را انجام داد. فرمت ذخیره‌سازی داده‌ها توسط نرم‌افزار مربوطه تعیین خواهد شد. فرآیند فرمت داده‌ها بر روی CD بسیار پیچیده است. به منظور شناخت نحوه ذخیره‌سازی داده‌ها بر روی CD، لازم است که با تمام شرایط ممکن برای رمزگشائی داده‌ها را که مورد نظر طراحان مربوطه است، شناخت مناسبی پیدا شود.
- با توجه به اینکه لیزر با استفاده از Bumps ، داده‌های مارپیچ را دنبال می‌نماید، نمی‌تواند فضای خالی اضافه (Gap) در شیار وجود داشته باشد. به منظور حل مشکل فوق از روش رمزگشائی EFM)eight-fourteen modulation) استفاده می‌شود. در روش فوق هشت بیت به چهارده بیت تبدیل شده و این تضمین توسط EFM داده خواهد شد که برخی از بیت‌ها یک خواهند بود.
- با توجه به اینکه لازم است لیزر بین «آهنگ‌های متفاوت» حرکت نماید (حرکت بر روی شیارها)، داده‌ها نیازمند روشی هستند که با استفاده از آن به صورت موزیک رمزگشائی شده و به درایو اعلام نمایند که موقیت هر کدام کجاست؟ به منظور حل مشکل فوق از روشی با نام Sub code Data استفاده می‌شود. کدهای فوق قادر به رمزگشائی موقعیت نسبی و مطلق لیزر در شیار خواهند بود.
- با توجه به اینکه لیزر ممکن است یک Bumps را نخواند، روشی برای مشخص نمودن خطای مربوط به خواندن یک بیت می‌بایست استفاده گردد. به منظور حل مشکل فوق باید بیت‌های بیشتری اضافه گردد. بدین ترتیب درایو مربوطه امکان تشخیص و تصحیح خطاهای مربوط به تک بیت‌ها را پیدا خواهد کرد.

 انواع CD و فرمت‌های آن
CD نیز مانند هارددیسک که با یکی از فرمت‌های FAT۱۶ ، FAT۳۲ و یا NTFS کار می‌کند، نیاز به فرمت خاصی دارد که بتواند کار کند. اولین فرمت CD ، فرمت CDهای موسیقی، به نام CD-DA یا CD-Digital Audio می‌باشد که موسیقی را به نحو خاصی روی CD می‌نویسد، به این فرمت CD-Audio هم می‌گویند. این فرمت برای هر آهنگ یک تراک (track) روی CD باز می‌کند که طول آن بستگی به طول آهنگ دارد و متغیر می‌باشد.
پس هر آهنگ یک تراک می‌گیرد. CD-Audio روشی عالی برای ذخیره موسیقی است اما چون روشی برای کنترل خطا ندارد، اصلاً به درد ذخیره دیتای کامپیوتری نمی‌خورد. اگر چند بیت از موسیقی هنگام پخش خراب شود، تاثیر زیادی در آنچه می‌شنوید نخواهد داشت. اما چند بیت خراب در یک فایل کامپیوتری exe، به معنای کار نکردن آن است. برای ذخیره دیتا روی CD نیاز به کنترل خطاست. بدین ترتیب فرمت جدیدی برای آن به نام ISO-۹۶۶۰ به میدان آمد.
این فرمت به نام High Sierra هم شناخته می‌شود اما نام معروف‌تر آن که عامه‌پسند هم می‌باشد فرمت CD-ROM است. اکثر CDهای دیتا، از این فرمت استفاده می‌کنند. یک فرمت مخلوط بین صدا و فیلم هم به نام CD-I یا CD-Interactive وجود دارد که هدف آن بوده تا روی یک CD بتوان صدا و قیلم را با هم ذخیره کرد تا بعد با هم پخش شوند و ساخت درایوهایی برای کامپیوتر مورد نظر بوده است که بتواند CDهای انواع CD-I را پخش کند. فرمت دیگر، CD-ROM/XA است که آن هم چیزی مانند CD-I می‌باشد و با وجودی که CDهای کمی از آن پیروی می‌کنند، اما اکثر درایوها آنرا ساپورت می‌نمایند.
CD-ROM که از طرف کارخانه پر می‌شد، امکانی هم به کاربر خانگی نمی‌داد تا CD خود را پر کند. در این مسیر تکنولوژی با ارئه نوع بخصوصی CD به نام WORM که مخفف Write Once Read Many است به کاربران خانگی امکان داد تا CD خود را در منزل پر کنند اما به علت استفاده از دستگاه‌های گران قیمت خیلی زود منسوخ شد. در اواسط دهه ۱۹۹۰ استاندارد CD-R یا CD-Recordable معرفی شد.
بدین ترتیب پای درایوهای ارزان قیمت CD Burners به میان آمد که می‌توانست دیتا را به دیسک‌های مخصوص CD-R اضافه کند. هر درایوCD-ROM هم قادر بود که CD-R را بخواند و تمام درایوهای CD-R نیز می‌توانستند CD-ROMها را بخوانند. CD-Rها در دو نمونه عرضه می‌شود: دیسک ۷۴ دقیقه‌ای که می‌تواند ۶۵۰ مگابایت دیتا نگه دارد و دیسک‌های ۸۰ دقیقه‌ای که می‌تواند ۷۰۰ مگابایت دیتا را نگه دارند.
درایوهای CD-R هم باید نوع دوم یعنی دیسک ۸۰ دقیقه‌ای را ساپورت کنند اما در عمل اینطور نیست. عملکرد دیسک‌های CD-R مانند CD-ROMهای معمولی است ولی به علت مواد شیمیائی خاص براق‌تر است. چون لیزری که در CD-I می‌نویسد از لیزر خواننده ۱۰ بار قوی‌تر است می‌توان به راحتی اختلاف نوری را بین نقاطی که دیتا نوشته شده و نقاطی که دیتا وجود ندارد تشخیص داد. روی CD-R فقط یک بار می‌توان نوشت.
درایوهای قدیمی CD-R در یک بار نوشتن روی آن، تمام فضا را مصرف می‌کرد و امکان نوشتن روی فضای خالی را نمی‌داد. اصطلاحاً در یک Session کار را تمام می‌کرد و گاهی فضای بسیار زیادی از بین می‌رفت. این درایوها به Single-Session Drives معروف بودند. درایوهای جدید Multi Session هستند که به شما امکان می‌دهند تا زمانی که فضای خالی روی دیسک قرار دارد طی مراحل مختلف، دیتا را در آن بنویسید.
البته در این درایوها هم اگر بخواهید می‌توانید در هر مرحله عمل نوشتن را ببندید و دیگر اجازه نوشتن روی دیسک را ندهید. هر چند CD-R بسیار مورد توجه قرار گرفت اما نقطه ضعف بزرگی داشت، شما نمی‌توانید اطلاعات آنرا پاک کرده و آن را مجددا مورد مصرف قرار دهید. بدین ترتیب فرمت CD-RW یا CD-ReWrite ظاهر شد که به قول بعضی‌ها یک فلاپی دیسک ۶۵۰ مگابایتی است. سرعت Write در این CDها نیز متفاوت است و بستگی به حساسیت جنس ورقة آلومینیومی CD دارد.
هر چه این لایه حساس‌تر باشد. سرعت Write بالاتر خواهد بود. هر چند که دیسک‌های اولیه CD-RW در درایوهای معمولی CD-ROM قابل خواندن نبود اما این نقطه ضعف به سرعت برطرف شد. با ظهور درایوهای CD-RW که می‌توانستند روی دیسک‌های CD-R هم بنویسند، عمر درایوهای CD-R به سر آمد.

 درایوهای سی دی CD یا سی دی پلایر CD playerها
مسئولیت یافتن و خواندن اطلاعات ذخیره شده بر روی یک CD بر عهده CD Player یا درایو CD است. یک CD player دارای سه بخش اساسی است:
۱) یک موتور که باعث چرخش دیسک می‌گردد. چرخش موتور فوق با توجه به شیاری است که می‌بایست خوانده شود و بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد.
۲) یک لیزر و یک سیستم لنز که برآمدگی‌های موجود بر روی CD را خواهند خواند.
۳) یک مکانیزم ردیابی به منظور حرکت لیزر به گونه‌ای که پرتو نور قادر به دنبال نمودن شیار حلزونی باشد.

 فن آوری درایوهای سی دی CD یا سی دی پلایر CD playerها
CD Player یک نمونه مناسب از آخرین فناوری‌های موجود در زمینه کامپیوتر است. در سیستم فوق داده‌‌ها به شکل قابل فهم و به صورت بلاک‌هائی از داده شکل‌دهی شده و برای یک مبدل دیجیتال به آنالوگ (زمانی که CD صوتی باشد) و یا یک کامپیوتر (زمانی که یک درایو CD-ROM باشد) ارسال خواهد شد.
پس از تابش نور بر روی سطح دیسک (برآمدگی‌ها)، بازتابش آن از طریق یک چشم الکترونیکی کنترل می‌گردد. در صورتی که بازتابش نور دقیقاً بر روی چشم الکترونیکی منطبق گردد، عدد یک تشخیص داده شده و در صورتی که بازتابش نور منطبق بر چشم الکترونیکی نباشد، عدد صفر تشخیص داده خواهد شد. پس از تشخیص فوق (صفر و یا یک) اطلاعات به صورت سیگنال‌های دیجتال شکل‌دهی خواهند شد.
در ادامه سیگنال‌های فوق در اختیار یک تبدیل کننده قرار خواهند گرفت. تبدیل کننده سیگنال‌های دیجیتال را به آنالوگ تبدیل خواهد کرد. اگر CD مورد نظر حاوی اطلاعات صوتی (موزیک) باشد، در ادامه سیگنال‌های آنالوگ در اختیار یک تقویت کننده آنالوگ قرار گرفته و پس از تقویت سیگنال مربوطه امکان شنیدن صوت از طریق بلندگوی کامپیوتر به وجود خواهد آمد. وظیفه اولیه CD player تمرکز لیزر بر روی شیار حاوی برآمدگی‌های ایجاد شده است.
پرتوهای نور از بین لایه پلی‌کربنات عبور و توسط لایه آلومینیم بازتابش خواهند شد. یک چشم الکترونیکی (Opto-electronic) از تغییرات به وجود آمده در نور استنباطات خود را خواهد داشت. با توجه به برآمدگی‌های موجود در سطح دیسک، بازتابش نور منعکس شده تفاوت‌های موجود را مشخص و چشم الکترونیکی تغییرات حاصل از انعکاس را تشخیص خواهد داد. الکترونیک‌های موجود در درایو، تغییرات نور منعکس شده را به منظور خواندن بیت‌ها، تفسیر می‌نماید.
مشکل‌ترین بخش سیستم فوق نگهداری پرتوهای نور در مرکزیت شیارهای داده است. عملیات فوق بر عهده «سیستم ردیاب» است. سیستم فوق مادامی که CD خوانده می‌شود، به صورت پیوسته لیزر را حرکت و آن را از مرکز دیسک دور خواهد کرد. به موازات حرکت خطی فوق، موتور مربوطه (Spindle motor) می‌بایست سرعت CD را کاهش داده تا در هر مقطع زمانی، اطلاعات با یک نسبت ثابت از سطح دیسک خوانده شوند.
اکثر درایوهای CD-RW امروزی با تکنیک Packet writing از فرمت UDF یا Universal Data Format استفاده می‌کنند. این درایوها با سه عدد مشخص می‌شوند مانند ۱۲x۱۰x۳۲ عدد اول معرف سرعت نوشتن CD-R است. عدد دوم سرعت بازنویسی روی CD-RW را نشان می‌دهد و سومین عدد معرف سرعت خواندن است.



چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, :: 23:55 ::  نويسنده : arman razmbar
دیسک چند منظوره دیجیتالی دی وی دی.

 

انواع دی وی دی و مزایای استفاده از هر یک دی وی دی‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها بسته به نیاز مشتری مزایایی دارد. این انواع عبارت‌اند از DVD-RAM , که در کامپیوتر های مختلف استفاده می شود.DVD-R, DVD-RW,DVD+RW,DVD+R


از دی وی دی بیشتر برای بکاپ گیری استفاده می شود. با این حال در نوع دی وی دی رام و رایتر ها بهترین نمونه دی وی دی رام است زیرا به وسیله آن می توان فقط خواند و با این موضوع می توان دید که بیشتر موارد پک از این مورد استفاده می شود.برای این موضوع می توان دید که در کم کوردرها استفاده می شود. تکنولوژی دی وی دی همانند هارد و فلاپی دیسک می باشد.و همانند آنها اطلا عات را در سکتور ها ذخیره می کند. در این جا به توضیحی کوتاه در مورد هر نوع می‌پردازیم: DVD-RAM مخفف:DVD Random Access Memory, در هر طرف ۴٫۷ گیگابایت ظرفیت ثبت اطلاعات را دارد. همچنین یک DVD-RAM میتواند دو رویه باشد و ظرفیتی برابر ۹٫۴ گیگابایت فضا برای ذخیره داشته باشد و قابلیت overwritting را تا ۱۰۰۰ بار دارا میباشد. DVD-R: خود بر دو نوع است Autuering و General use DVD-R ظرفیتی برابر ۴٫۷ گیگابایت در هر طرف دارد. نوع Authering آن برای پاسخ به نیاز حرفه‌ای‌ها و پدید آورندگان نرم افزارها به وجود آمد و نوع General آن برای تجارت و استفاده مصرف کنندگان به وجود آمد. DVD-R تنها یک بار رایت می‌شود و هر دو نوع آن توسط اکثریت DVD Playerها پشتیبانی می‌شود. این استاندارد توسط شرکت‌های ،DVD-RW این نوع از دی وی دی نوع قابل رایت مجدد میباشد و ظرفیت آن ۴٫۷ گیگابایت در هر طرف است و قابلیت رایت مجدد تا ۱۰۰۰ بار را داراست. عمر اطلاعات ذخیره شده روی این نوع از دی وی دی بین ۳۰ تا ۵۰ سال میباشد. قابل ذکر این که استفاده اصلی این نوع دی وی دی‌ها برای ضبط ویدئو‌ها است. DVD +R: این نوع نیز مانند حالت DVD-R است ر تولیدکنندگان DVD پشتیبانی می‌شود. DVD+RW این نوع شباهت زیادی با DVD-RW دارد اما مورد مصرف آن video فایلها یا DATA از هر نوع یا ترکیبی از این دو است. DVD+R تنها یک بار رایت می‌شود اما در بقیهٔ خصوصیات با DVD+RW مشترک است

3 .انواع مدل ها از نظر اتصال


Size Bare Disc Non-removable Cartridge Removable Cartridge Empty/No Cartridge sides single double single double single double single double 12 cm yes (type 0) none type 1 type 1 type 2 type 4 type 3 type 5 8 cm yes (type 0) none none none type 7 type 6 type 9 type 8


مشخصات : از زما نی که شرکت بین المللی یک فروشگاه را برای استاندارد سازی بوجود آورده .تمامی شرکت ها مانندشرکتهای فیلیپس، سونی، هیولت پاکارد، بل، ریکو، یاماها و سایر تولیدکنندگان در رده های زیر مشخص کرده است . DVD-RAM version 1.0, recording speed 1x Single-sided, one layer discs with a capacity of 2.58 GB Double-sided one layer discs with a capacity of 5.16 GB DVD-RAM version 2.0, recording speed 2x Single-sided, one layer discs with a capacity of 4.7 GB Double-sided one layer discs with a capacity of 9.4 GB DVD-RAM version 2.1/Revision 1.0, recording speed 3x DVD-RAM version 2.2/Revision 2.0, recording speed 5x DVD-RAM version 2.3/Revision 3.0, recording speed 6x max DVD-RAM version 2.4/Revision 4.0, recording speed 8x max DVD-RAM version 2.5/Revision 5.0, recording speed 12x max DVD-RAM version 2.6/Revision 6.0, recording speed 16x max دیسک ها در قطر های 88 میلیمتری ساخته می شوند.یعنی اندازه آن کوچکتر شده.دیسک هایی با حجم 1.43 نیز به طور غیر معمول دو طرفه نیز دیده می شود.

سازش پذیری

با تمامی موارد مانند مکینتاش و ویندوزها سازگاری دارند البته این مورد در بیشتر موارد درست است اما در سیستم عامل های جدید دیده ی شود . بر روی این نوع دی‌وی‌دی، می‌توان صرفاً یک مرتبه اطلاعاتی را ذخیره نمود (نوشتن یک مرتبه). از رسانه ذخیره سازی فوق، بمنظور ذخیره داده‌های گرافیکی با ظرفیت بالا، ویدئوهای موزیک، صوت و فیلم استفاده می‌گردد. امکان نوشتن اطلاعات بر روی این نوع دی‌وی‌دی صرفاً یک مرتبه وجود دارد. خصوصیات دی‌وی‌دی-R : بمنظور نوشتن اطلاعات بر روی این نوع دی‌وی‌دی می‌بایست از درایوهائی با نوع R - وبرای خواندن اطلاعات از درایوهای R - و R + استفاده گردد. خصوصیات دی‌وی‌دی+R : بر روی این نوع دی‌وی‌دی می‌توان یک ویدئو به مدت دو ساعت در حالت SP و یا چهار ساعت در حالت EP را ذخیره نمود. بمنظور نوشتن بر روی رسانه ذخیره سازی فوق، می‌بایست از درایوهائی با نوع R + و برای خواندن اطلاعات از درایوهای R - و یا R + استفاده گردد..

جدیدترین دی وی دی رام ها نمونه یرای آنها را میتوان دی وی دی 2 را نام برد.


ارزیابی • می‌توان بیش از یکصد هزار مرتبه اطلاعات را بر روی آنان نوشت (بازنویسی مجدد) • عمر مفید آنان یکصد سال برآورد می‌شود. • بمنظور خواندن و نوشته اطلاعات بر روی این نوع دی‌وی‌دی، می‌بایست از درایوهای دی‌وی‌دی-R/RAM استفاده گردد. • داشتن یک مورد برای اطمینان از رایت نشدن تصادفی . • پشتیبانی از اکثر موارد ویدویی • نگهدلری لطلاعات بیشتر زمانی که می خواهیم از دی وی دی های در دو لبه استفاده کنیم • اطلاعات با اتصال یا بدون اتصال در دیسک موجود می باشند. • کمتر از 2 کیلو بایت در دیسک به طور اضافی استفاده می شود وقتی قصد رایت کردن فایل کوچک داریم • .... • ...



چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, :: 18:16 ::  نويسنده : arman razmbar
Blu-Ray (بلو-ری) چیست؟
BD یا همان Blu-Ray Discs نسل آینده ی تکنولوژی دیسک های نوری است که با همکاری بزرگ ترین شرکت های IT به تولید رسیده است. برخلاف دستگاه های رایت دیسک های DVD که از نور مادون قرمز استفاده می کنند دیسک های بلوری به وسیله ی نور فرا بنفش (که دارای طول موج کمتری است) نوشته می شوند. این موجب می شود تا علاوه بر کیفیت و دقت بالاتر در مراحل رایت حجم دیسک ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد؛ به گونه ای که یک دیسک DVD یک لایه ۴٫۷ گیگابایت و دو لایه ۸٫۵ گیگابایت اطلاعات ذخیره می کند در حالی که دیسک های جدید بلوری یک لایه ۲۵ گیگابایت و دولایه ۵۰ گیگابایت توانایی ذخیره اطلاعات را دارا می باشند.

 

اما این فضای وسیع ذخیره سازی به چه کار می اید؟ همانطور که می دانید رابطه ای مستقیم بین کیفیت تصاویر ویدئویی و حجم انها برقرار است. پس برای داشتن فیلم هایی با کیفیت تر نیاز به فضایی بیشتر خواهیم داشت که با تشکر از تکنولوژی بلوری این فضا مهیا گردیده است. فیلم های سینمایی غالبا به وسیله دوربین های ۳۵ میلی متری فیلم برداری می شوند. اما فرمت ۳۵ میلی متری به گونه ای نیست تا بتوان فیلم ها را در قالب ان توزیع کرد. تنها راه ممکن تبدیل نگاتیو های اصلی به فرمتی رایج تر و ارزان تر است. در جریان این تبدیل بخشی از جزئیات تصاویر از بین خواهند رفت چرا که تبدیل فرمت فیلم با فشرده سازی آن همراه است. با افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات نیاز به فشرده سازی کاهش می یابد و این به معنای افزایش کیفیت و جزئیات تصاویر است. ظهور دیسک های بلوری این امکان را فراهم کرده است تا فیلم های سینمایی در قالب فرمت وضوح بالا (High Definition) ارائه گردند.

سایزهای استاندارد BD-Rip ها عبارتند از:

۷۲۰p : 1280×۷۲۰
۱۰۸۰p: 1920×۱۰۸۰

در حالیکه ابعاد استاندارد DVD عبارتند از:

۴۸۰p: 720×۴۸۰
۵۷۶p: 720×۵۷۶

» «وضوح بالا» (HD) چیست؟
تصاویر ویدئویی با حاصلضرب پیکسل های تشکیل دهنده ی شان شناخته می شوند. به عبارت ساده تر حاصلضرب پیکسل های موجود در طول و عرض یک تصویر (رزولیشن) بیانگر میزان دقت و کیفیت ان است. رزولیشن تصاویر تبدیل شده به فرمت DVD معادل ۷۲۰*۴۸۰ می باشد در حالی که رزولیشن تصاویر “وضوح بالا” که روی دیسک های بلوری عرضه می گردند تا ۱۹۲۰*۱۰۸۰ قابل دسترسی است. و این به معنای کیفیتی چندین برابر است. وقتی شما فیلمی را با فرمت “وضوح بالا” می بینید جزئیاتی را مشاهده خواهید کرد که قبلا به هیچ وجه تجربه نکرده اید، چرا که هیچ دستگاهی توان نشان دادن ان ها را نداشته است.

» برای دیدن یک فیلم بلوری به چه امکاناتی نیاز داریم؟
دیسک های بلوری نیاز به دستگاه های پخش کننده ی خاص خود دارند. این دستگاه ها در حال حاضر در مقایسه با دستگاه های پخش DVD از قیمت بالایی برخوردارند. اما نگران نباشید شما هم با DVD درایو خود می توانید فیلم بلوری ببینید. کافی است تا یک فیلم با فرمت BD-Rip تهیه کنید. این فرمت نسخه کپچر شده ی دیسک های بلوری می باشد. که به نسبت دارای همان کیفیت می باشد ولی به راحتی روی دیسک های DVD قابل ذخیره سازی است.
یکی از بهترین نرم افزار هایی که می توانند در پخش فیلم های BD-Rip به کمک شما بیایند VLC است. این نرم افزار را از اینجا می توانید دریافت کنید.
علاوه بر امکان مشاهده فیلمهای BD-Rip با کامپیوتر، تعدادی از دستگاه های پخش نیز این فرمت را پشتیبانی می کنند که در اکثر آنها باید هارددیسک یا فلش مموری به دستگاه پخش کننده متصل شود. WD TV و Seagate FreeAgent Theatre دو نمونه از این دستگاه ها هستند.

» جمع بندی:
اگر یک بار فیلمی را با فرمت “وضوح بالا” و روی دیسک های بلوری ببینید؛ اگر یکبار شعله های اتش انفجار را از نزدیک لمس کنید و وحشت کنید؛ و اگر یکبار با دور شدن قطار قرار گرفتن چین و چروک اندوه را روی چهره مادری که در ایستگاه دست تکان می دهد ببینید و اشک در چشمان تان حلقه بزند دیگر تجربه ی دیدن فیلم های “وضوح بالا” را فراموش نخواهید کرد



چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, :: 17:45 ::  نويسنده : arman razmbar

نحوه نصب قالب‏های جدید بر روی مرورگر Google Chrome

 

دیگر مدت زمان زیادی از عرضه مرورگر گوگل با نام Chrome می‏گذرد. کاربران زیادی در این مدت با این مرورگر کار کرده‏اند و برای بسیاری، کروم به مرورگر پیش‏فرض آن‏ها تبدیل شده است. کروم نیز همانند فایرفاکس امکان نصب قالب جدید (Theme) و تغییر ظاهری را داراست، اما بسیاری از کاربران از این قابلیت این مرورگر بی‏خبرند. در این ترفند به معرفی نحوه نصب قالب‏های جدید بر روی مرورگر Google Chrome می‏پردازیم. همچنین نحوه یافتن این قالب‏ها در اینترنت که تعداد آن‏ها نیز بسیار زیاد است را بازگو خواهیم کرد.


برای این کار:
ابتدا اطمینان پیدا کنید مرورگر Google Chrome کاملأ بسته است.
سپس از طریق My Computer به مسیر زیر بروید:
C:\Documents and Settings\Username\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\1.0.154.53\Themes

دقت کنید در این مسیر، منظور از C، درایوی است که ویندوز در آن نصب شده است و منظور از Username، حساب کاربری فعال شما در ویندوز است.
همچنین 1.0.154.53، نسخه نصب شده از مرورگر کروم بر روی سیستم شماست که ممکن است متغیر باشد.
پس از ورود به فولدر Themes، فایلی با نام default.dll به چشم می‏خورد.
نام این فایل را با راست کلیک و انتخاب Rename تغییر دهید، به عنوان مثال نام آن را default_original.dll بگذارید.
حال، فایل فشرده مربوط به قالب جدید که از اینترنت دریافت کرده‏اید را از حالت فشرده خارج کنید. سپس فایل موجود به نام default.dll را Copy کرده و در مسیری که در بالا ذکر شد Paste نمایید.
کار نصب قالب تمام شد.
اکنون با باز نمودن Google Chrome میتوانید قالب جدید را مشاهده کنید.
برای بازگردادن به قالب پیش فرض و حذف قالب جدید نصب شده، کافی است فایل default.dll را حذف کنید. سپس فایل default_original.dll را مجددأ به default.dll تغییر نام دهید.

برای پیدا کردن قالب‏های این مرورگر در اینترنت، کافی است عبارتی نظیر Google Chrome Themes را در یکی از موتورهای جستجو نظیر گوگل جستجو کنید تا به سایت‏های فراوانی که این قالب‏ها را به رایگان برای دانلود قرار داده‏اند دست پیدا کنید.
سایت‏هایی نظیر http://www.freechromethemes.com و http://www.themesforchrome.com. همان طور که ذکر شد، تعداد این سایت‏ها و وبلاگ‏ها بسیار است که با کمی جستجو می‏توانید قالب‏های زیبایی برای مرورگر خود بیابید.

لازم به ذکر است این ترفند بر روی نسخه 2.0.169.1 و نسخه‏های پس از آن امکان‏پذیر نیست. البته این نسخه‏ها آزمایشی هستند و استفاده از آنها توصیه نمیشود. آخرین نسخه پایدار عرضه شده در حال حاضر 1.0.154.53 است.

دسترسی و مدیریت ایمیل‌های Hotmail ،MSN و Live از طریق Gmail

 

امروزه داشتن یک ایمیل مناسب، لازمه زندگی در دنیای مجازی است. سرویس‏های ایمیل متعددی نظیر Live.com ،Gmail.com ،Yahoo.com و... وجود دارد که افراد مختلفی بنا به سلیقه خود از آنها استفاده می‏کنند. اما در سال‏های اخیر، در میان کاربران اینترنت -به ویژه کاربران ایرانی- استفاده از سرویس Gmail بسیار رواج یافته است. این سرویس ایمیل که متعلق به شرکت گوگل است به خاطر انعطاف‏پذیری بالا، راحتی استفاده و رابط کاربری مناسب، برای بسیاری از کاربران به سرویس ایمیل اصلی آنها تبدیل شده است.

ممکن است شما نیز چندین ایمیل مختلف داشته باشید؛ مثلاً یک حساب Live.com و یک حساب Gmail. طبعاً مدیریت این ایمیل‌ها کاری زمان بر است و همچنین ممکن است در مواردی شما را سردرگم نیز بکند. در اینجا ما به معرفی ترفندی می‏پردازیم که به وسیله آن می‏توانید تمامی ایمیل‌هایی که به حساب شما در Hotmail ،MSN و یا Live میرسد را به Gmail خود منتقل کنید و آنها را بخوانید، مدیریت کنید و حتی از جانب حساب دیگر ایمیل ارسال کنید. لازم به ذکر است این کار بر روی سرویس ایمیل یاهو هم امکان پذیر است، به شرطی که ایمیل شما در یاهو رایگان نباشد و پولی باشد.

برای اینکار:
ابتدا به ایمیل خود در Gmail وارد شوید.
اطمینان پیدا کنید که قالب Gmail شما بصورت Standard است. برای اطمینان از این موضوع مطمئن شوید که در پایین صفحه، گزینه Gmail view بر روی standard تنظیم شده باشد.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
سپس به تب Accounts بروید.
از قسمت Get mail from other accounts بر روی Add a mail account you own کلیک کنید. خواهید دید که پنجره جدیدی باز خواهد شد.
در قسمت Email address آدرس ایمیل خود با پسوند live.com ،msn.com و یا hotmail.com را وارد کنید.
بر روی دکمه Next Step کلیک کنید.
در صفحه بعد، در قسمت Password، رمز عبور ایمیلی که در صفحه قبل وارد نمودید را وارد نمایید (منظور پسورد ایمیل شما در Hotmail ،MSN یا Live است).
همچنین تیک دو گزینه دوم و سوم یعنی Always use a secure connection (SSL) when retrieving mail و Label incoming messages بایستی در حالت فعال باشد.
نیازی به دستکاری سایر قسمت ها نیست.
بر روی دکمه Next Step کلیک نمایید.
مشاهده پیغام Your mail account has been added به معنای آن است که از این پس ایمیل های حساب دیگر شما بر روی Gmail قابل دریافت است.
اما هنوز امکان ارسال ایمیل از Gmail از طرف حساب دیگرتان نیست.
برای فعال سازی آن، در حالی که تیک گزینه Yes, I want to be able to send mail as فعال است، بر روی دکمه Next Step کلیک کنید.
در صفحه بعدی مجدداً بر روی دکمه Next Step کلیک نمایید.
سپس در صفحه بعد بر روی دکمه Send Verification کلیک کنید. (ترفندستان)
در صفحه بعد، از پایین صفحه بر روی Close Window کلیک کنید تا پنجره بسته شود.
اکنون در مرورگر به ایمیل خود در Hotmail ،MSN یا Live وارد شوید.
ایمیلی با عنوان Gmail Confirmation در Inbox موجود خواهد بود.
وارد ایمیل دریافتی شوید. بر روی لینکی که در خطوط بالایی صفحه وجود دارد کلیک کنید.
صفحه جدیدی باز خواهد شد. مشاهده پیغام Confirmation Success به معنای انجام موفقیت آمیز عملیات است.
از این پس می‏توانید از طریق Gmail خود از جانب ایمیلی که در حساب دیگر دارید ایمیل بفرستید. برای اینکار هم کافیست به Compose بروید و از قسمت From ایمیل مورد نظر را انتخاب کنید. از قسمت Settings > Accounts هم می‏توانید ایمیل پیش‏فرض را انتخاب کنید.

این کار به صورت بلعکس نیز امکان‏پذیر است. به طوری‏ که به حساب خود در Gmail از طریق سرویس Live دسترسی داشته باشید. برای این کار هم کافی است به حساب خود در Live.com لوگین کنید. از منوی سمت چپ صفحه بر روی Add an e-mail account کلیک کنید. باقی مراحل مانند بالا است.
همان طور که در ابتدا نیز ذکر شد، در صورتی که از سرویس ایمیل پولی سایت یاهو یعنی Yahoo! Mail Plus استفاده می‏کنید، می‏توانید عملیات فوق را برای یک ایمیل یاهو نیز صورت دهید.

5 ترفند کوچک در مرورگر Google Chrome


مرورگر شرکت گوگل به نام «کروم» هم اکنون بیش از 2 در صد از بازار مرورگرهای اینترنتی را در کنترل خود دارد و ظرف یک سال اخیر با اقبال عمومی نسبتاً مناسبی از جانب کاربران روبرو شده است. ظرافت و سرعت بالای این مرورگر در باز نمودن صفحات اینترنتی مهم‏ترین ویژگی آن است. هم اکنون به معرفی 5 ترفند کوچک در این مرورگر خواهیم پرداخت.


1- برای باز کردن یک لینک در یک تب جدید می‏توانید لینک را با استفاده از ماوس گرفته و در نوار بالایی تب‏ها رها کنید.
2- با نگه داشتن کلید Ctrl کیبورد و فشردن اعداد 1 تا 8 می‏توانید بین تب ها به ترتیب گردش نمایید. با فشردن Ctrl+9 به تب آخر خواهید رفت.
3- با استفاده از ماوس می‏توانید تب‏ها را گرفته و آن‏ها را در نوار بالای صفحه جابجا کنید. بر خلاف مرورگر فایرفاکس این کار خیلی هموارتر انجام می‏گیرد.
4- با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+Shift+T می‏توانید آخرین تب بسته شده را مجدداً فراخوانی نمایید. کروم تا 10 تب بسته شده را می‏تواند در حافظه خود ذخیره نماید.
5- کلیدهای ترکیبی بسیاری که در فایرفاکس و محیط ویندوز عمل می‏کنند در کروم عملکرد مشابهی دارند. Ctrl+W برای بستن یک تب، Ctrl+Tab برای گردش میان تب‏ها و Ctrl+Shift+Tab برای گردش از عقب در میان تب‏ها، نمونه‏هایی از این دست هستند.

ضمیمه کردن سریع‏تر فایل‏های ارسالی در Gmail

 

در صورتی که از سرویس‏دهنده ایمیل Gmail برای ارسال و دریافت ایمیل‏های خود استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که به هنگام ارسال ایمیل، می‏توانید با کلیک بر روی گزینه Attach a file فایل یا فایل‏هایی را همراه ایمیل ارسالی خود ضمیمه کنید. اما در صورتی که تعداد فایل‏های شما زیاد باشد، هر بار انتخاب این گزینه و سپس انتخاب فایل مورد نظر از روی هارد زمان زیادی را صرف می‏کند. در این ترفند قصد داریم نحوه Attach نمودن سریع‏تر فایل‏ها را در Gmail برای شما بازگو نماییم.

بدین منظور:
دقت کنید که بایستی از مرورگرهای فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده کنید. در حال حاضر این ترفند بر روی سایر مرورگرها نظیر مرورگر Internet Explorer عمل نمی‏کند.

در ابتدا توسط مرورگر فایرفاکس یا کروم، وارد ایمیل خود در Gmail شوید.
سپس بر روی Compose Mail جهت ارسال ایمیل جدید کلیک کنید.
اکنون در محیط ویندوز به فولدری که فایل مورد نظر شما در آن قرار دارد بروید.
حال (ترفندستان) فایل را با استفاده از ماوس بگیرید و در پنجره مرورگر و در تبی که صفحه Campose Mail باز است و در قسمت Attach a file رها کنید. خواهید دید که هنگامی که ماوس را بر روی این قسمت از صفحه ایمیل می‏برید، یک کادر رنگی با عنوان Drop files here نمایان می‏شود که با رها کردن ماوس در این کادر، فایل شروع به آپلود شدن می‏کند.
شما می‏توانید بیش از یک فایل را نیز انتخاب کنید و با انجام عمل Drag&Drop به صورتی که توضیح داده شد چندین فایل را به طور همزمان ضمیمه کنید.

تنها دقت کنید که این روش در حالت نحوه مشاهده Standard محیط Gmail امکان پذیر است.

مشاهده نتایج و برنامه بازی‏های جام‏جهانی فوتبال به وسیله گوگل

 

این روزها با شروع جام‏جهانی 2010 فوتبال در آفریقای جنوبی، همه در تب‏و‏تاب این رقابت‏ها هستند. بسیاری از کاربران نیز برای کسب آخرین نتایج و برنامه بازی‏‏ها از محیط اینترنت استفاده می‏کنند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند ساده اما کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن می‏توانید بدون نیاز به مراجعه به سایت خاصی و تنها از طریق موتور جستجوی گوگل به نتایج و برنامه بازی‏های جام‏جهانی پی ببرید.

برای این کار:
کافی است در موتور جستجوی گوگل، عبارت World Cup را جستجو نمایید.
در بالاترین قسمت لیست نتایج، برنامه و نتایج آخرین مسابقات قابل مشاهده است.

ورود به Gmail با چند حساب کاربری به صورت همزمان


شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‏دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‏های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‏های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونههای مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‏‏توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‏های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.


بدین منظور:
ابتدا وارد یکی از حساب‏های کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‏های موجود در آن را بزنید.
در نهایت بر روی دکمه Save کلیک کنید.
اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل -که Gmail نیز یکی از آنهاست- فعال شده است.

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‏گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‏توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.

نابودی غدد سرطانی موجود در لیست نتایج گوگل

قطعاً برای شما نیز پیش آمده است که در موتور جستجوی گوگل در جستجوی یک مطلب خاص بوده‏اید، اما با کلیک بر روی نتیجه ظاهر شده، سر از یک وب‏سایت تبلیغاتی درآورده‏اید. این روزها رشد قارچ‏گونه سایت‏های اسپم در مورتورهای جستجو به ویژه گوگل، به یکی از مصائب ایرانیان در محیط اینترنت تبدیل شده است. این گونه سایت‏ها با استفاده از یک الگوریتم خاص، هر آنچه که شما در جستجوی آن هستید را به عنوان یک نتیجه در صفحه نتایج گوگل نمایش می‏دهند.

پس از ورود به این گونه سایت‏ها نیز نتیجه‏ای خلاف آنچه انتظار داشتید مشاهده خواهید کرد. معمولاً صفحه‏ای پر از تبلیغ که مجدد آن چه شما جستجو کرده‏اید را تحویل‏تان خواهد داد. با توجه به این الگوریتم، چنین سایت‏هایی خیلی زود دارای یک بازدید پوشالی خواهند شد و در موتورهای جستجو در نتایج اولیه قرار می‏گیرند. اما راه مقابله با این گونه سایت‏ها و حذف آنها از گوگل راه چندان سختی نیست، به ویژه اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‏کنید. در این ترفند قصد داریم به نحوه حذف این غدد سرطانی از لیست نتایج گوگل بپردازیم.

 


بدین منظور:
بهترین راه استفاده از مرورگر فایرفاکس و بهره‏گیری از یک افزونه خاص است.
این افزونه که OptimizeGoogle نام دارد امکانی را در اختیار شما قرار می‏دهد که با استفاده از آن می‏توانید این سایت‏های اسپم را از لیست نتایج گوگل حذف کنید. به این صورت که با قرار دادن آدرس هر یک از سایت‏های اسپم در آن، دیگر خبری از نتایج مربوط به آن سایت در لیست نتایج گوگل نخواهد بود.
برای نصب این افزونه از لینک زیر اقدام نمایید:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/52498
پس از نصب افزونه، در فایرفاکس از منوی Tools به Add-ons بروید. سپس بر روی دکمه Options مربوط به این افزونه کلیک کنید. حال با ورود به قسمت Filter میتوانید آدرس سایت‏های اسپم را در هر سطر وارد نمایید.
با انتخاب دکمه OK، از این پس سایت‏های وارد شده، در لیست نتایج گوگل نمایش داده نخواهد شد.

در این خصوص به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:
● سایت‏های اسپم با توجه به استفاده از اسکریپت‏های یکسان با کمی تبحر در همان نگاه اول در لیست نتایج، قابل شناسایی هستند. به این صورت که همگی، آنچه که شما جستجو کرده‏اید را عیناً در آدرس خود دارند و عناوینی نظیر src و search در آدرس‏های آنها قابل مشاهده است.
● شما می‏توانید این گونه سایت‏ها را به گوگل گزارش دهید تا خود گوگل آنها را پس از بررسی از لیست نتایج خود حذف کند. بدین منظور می‏توانید از فرم زیر استفاده نمایید:
https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=fa
● آنتی‏ویروس‏های مختلف نیز معمولاً قسمت‏هایی جهت اضافه کردن سایت‏های بلوکه شده در موتورهای جستجو دارا هستند.

8 راه غیر متعارف برای دسترسی به Gmail

 

یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی به دلیل سرعت پایین اینترنت خود زیاد با آن برخورد میکنند استفاده از سیستم ایمیل Gmail است؛ به طوریکه به دلیل تکنولوژی های به کار رفته در Gmail لود صفحات آن با سرعت بسیار کندی صورت میگیرد و یا اصلأ گاهی پیغام های خطایی نظیر 502 (temporary) نمایش داده میشود. اما شما برای دسترسی به Inbox خود در Gmail راه های دیگری نیز دارید! راه هایی که به وسیله آنها میتوانید به Gmail با سرعتی بسیار بالاتر دسترسی پیدا کنید. در این ترفند به معرفی 8 راه غیر متعارف برای دسترسی به سرویس Gmail میپردازیم.



بدین منظور شما میتوانید از هر یک از 8 آدرس مخصوص زیر به دلخواه استفاده نمایید.
هر صفحه دارای ویژگی های خاص خود است:

حالت پایه:
http://mail.google.com/mail/?ui=html

ورژن قدیمی:
http://mail.google.com/mail/?ui=1

حالت Secure یا امن:
https://mail.google.com

حالت Safe یا ایمن:
http://mail.google.com/mail/?labs=0

حالت موبایل:
http://mail.google.com/mail/?ui=mobile یا http://m.gmail.com

حالت آیفون:
http://mail.google.com/mail/x/gdlakb-/gp

:iGoogle gadget
http://www.google.com/ig/gmailmax

حالت عدم چک نمودن نوع مرورگر:
http://mail.google.com/mail?nocheckbrowser
(این حالت مخصوص زمانی است که نمیخواهید Gmail اتوماتیک نوع ورودی شما را تشخیص دهد و خود را با آن تطابق دهد).

تشخیص Invisible بودن افراد در پیام‌رسان Google Talk و Gmail Chat

 

اگر از علاقه‌مندان شرکت گوگل باشید حتماً با نرم افزار پیام‌رسان Google Talk و همچنین قابلیت چت در محیط Gmail آشنایی دارید. Google Talk که از نظر محبوبیت پس ازYahoo Messenger و Live Messenger قرار دارد از قابلیت‌های خوب و از همه مهم‌تر حجم بسیار کمی برخوردار است، از این روی می‌توان از آن به عنوان یک مسنجر کاربردی بهره برد.

همچنین چت موجود در محیط Gmail که به نوعی یک پل ارتباطی با Google Talk است این قابلیت گوگل را کاربردی‌تر نیز کرده است. این پیام‌رسان به مانند سایر نرم افزارهای نظیر خود از قابلیت مخفی شدن یا Invisible نیز برخوردار است. به طوریکه می‌توانید در حالت مخفی وارد مسنجر شوید تا سایر دوستان موجود در لیست شما متوجه حضور و آنلاین بودنتان نشوند. هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را معرفی کنیم که به وسیله آن می‌توانید مچ دوستان خود در محیط چت گوگل را بگیرید و به این موضوع پی ببرید که دوست شما Invisible است یا واقعأ در حالت آفلاین قرار دارد! آن‌ هم بدون استفاده از هیچ‌گونه ابزار جانبی و در هر دو محیط Google Talk و Gmail Chat.

بدین منظور:
ابتدا به Google Talk خود لوگین کنید.
سپس بر روی یکی از افراد موجود در لیست دوستان خود کلیک کنید تا پنجره ارسال پیام نمایان شود.
اکنون پیامی را با هر مضمونی برای کاربر مورد نظر ارسال کنید.
حال اگر پس از ارسال پیام، عبارت زیر را مشاهده کردید:
.username> is offline and can't receive messages right now>
در این حالت فرد مورد نظر قطعأ آفلاین است و مخفی نیست.
اما اگر پس از ارسال پیام هیچ پیغامی معادل پیغام بالا دریافت نکردید در این صورت فرد 100% آنلاین است و خودش را Invisible کرده است.

به همین ترتیب در قسمت Chat موجود در Gmail همانند روش بالا می‌توان به مخفی بودن کاربر پی برد.

لازم به ذکر است اگر شما در Google Talk خود امکان Invisible شدن را ندارید این به دلیل استفاده از نسخه قدیمی و کلاسیک Google Talk است.
شما بایستی از نسخه Google Talk Labs Edition که امکان مخفی شدن را نیز به شما می‌دهد استفاده کنید.
Google Talk Labs Edition از خود گوگل قابل دریافت است:
http://www.google.com/talk/labsedition

البته با توجه به اینکه این باگ، یک باگ خیلی ابتدایی می‌باشد حتماً در نسخه های بعدی این پیام‌رسان، گوگل فکری به حال آن خواهد کرد.



چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, :: 17:39 ::  نويسنده : arman razmbar
رفع محدودیت تایپ در یاهو مسنجر

 

این کار بصورت ۱۰۰٪ امکان پذیر نیست ولی میتونید با زدن یک حقه کوچیک به یاهو درحدود ۲۰سطر متن

 تایپ کنید برای این کار:

messanger

۱-وارد یاهو مسنجر شده و با آی دی خودتون Sign In کنید.

۲-روی New Status Messege کلیک کنید.

۳-پس از نوشتن متنی (تا حدی که سطر اول پر شود) به جای ok یا Enter دکمه:

Ctrl+Enter رو همزمان با هم فشار دهید تا به سطر بعدی بروید . در این سطر هم متنی تایپ کنید و به

 همین ترتیب میتوانید تا ۲۰ سطر ادامه دهید ولی به این نکته توجه کنید که کل متن در یاهو مسنجر نشان

 داده نمیشود و برای دیدن آن باید موس را روی ای دی خودتون چند لحظه نگه دارید تا کل متن نشان داده

 شود .

فراز و نشیب یاهو

 

از روزگاری كه دو دانشجوی دوره دكترای دانشگاه استنفورد تصمیم گرفتند كه لینك های مورد علاقه خود در اینترنت را در صفحه ای مخصوص نگهداری كنند، تا دورانی كه حاصل كار آنان برای میلیون ها كاربر اینترنتی مرجع مطمئنی محسوب شد، زمان زیادی نگذشت. شاید حداكثر سالیانی به تعداد انگشتان یك دست؛ و این ایام برای تبدیل یك پروژه دانشجویی به شركتی بزرگ و چندملیتی، بسیار سریع و برق آسا به حساب می آید؛ تا آنجا كه اگر عده ای آن را غیرقابل باور بدانند، شاید حق داشته باشند.

 

فراز و نشیب یاهو


• آغاز ماجرا
در سال ،۱۹۹۴ درست یازده سال پیش، دو دانشجوی دوره دكترای مهندسی مكانیك و الكترونیك در دانشگاه استنفورد، شروع به جمع آوری لینك های مورد نظر خود در اینترنت كردند و برخی راهكارهای ساده را برای دسترسی سریع و آسان از این فهرست به سایت های اصلی ابداع كردند. ابداعات آنها بیشتر در آن جهت بود كه به صفحات حاوی لینك های مورد نظر آنها «عمق» بیشتری داده شود، چرا كه مدت ها قبل، آنها لینك های مورد علاقه خود را در فهرستی جمع آوری كرده بودند ولی به مرور زمان این لیست بسیار بلند و «سطحی» شده بود. در فهرستی كه آنها تهیه كرده بودند، لینك های جالب اما نامربوط در كنار هم نشسته بودند و این مانند آن بود كه در یك دفتر تلفن، تمامی نام ها و شماره های مورد نیاز، بدون هیچ ترتیبی در كنار هم قرار گیرند. آنها برای حل این مشكل شاخه هایی (categories) را تشكیل دادند تا جست وجو آسان تر باشد و به تدریج كه این شاخه ها هم شلوغ شدند، به زیرشاخه ها (Subcategories) تبدیل شدند. بدین ترتیب، هسته وب سایت معظمی كه امروزه به نام yahoo! شناخته می شود، متولد شد، هرچند كه در آن سال نه به این نام، بلكه با عنوان خودمانی «راهنمای تار جهان گستر جری و دیوید» شناخته می شد. نام yahoo، كه بعداً برای این راهنمای تار جهان گستر انتخاب شد، برخلاف گمان بسیاری، نه یك اصطلاح یهودی یا ژاپنی، بلكه تركیبی از حروف اول كلمات (acronym) تركیب نامتعارف
(Yet Another Hierarchical Officious Oracle) است. «یاهو» كه مشخص بود قرار نیست صرفاً یك راهنمای تار جهان گستر باشد و مبدل به پایگاهی برای داده ها (database) شده بود نخستین بار فقط بر روی دو كامپیوتر، به عنوان ایستگاه های كاری (workstation) راه اندازی شد، اما در مدتی كوتاه مورد توجه و استقبال قرار گرفت و تمام این اتفاقات در عرض كمتر از یك سال به وقوع پیوستند. اكنون دیگر ثابت شده بود كه علاقه به یك فهرست منظم از لینك ها و آدرس های اینترنتی یك علاقه عمومی در فضای وب است و ابتكار فیلو و یانگ هر روز بیش از پیش، كاربران را به خود جذب می كرد. افزایش تعداد بازدیدكنندگان از یاهو چنان سیری تصاعدی به خود گرفت كه در پاییز سال ،۱۹۹۴ یعنی فقط چند ماه پس از راه اندازی آزمایشی «راهنمای تار جهان گستر جری و دیوید»، شمارشگر هیت (hit) این سایت از مرز یك میلیون گذشت و نشان داد كه دست كم ۱۰۰ هزار بازدیدكننده (visitor) طی این مدت به این سایت مراجعه كرده اند.
• سال های پرماجرا
پدیدآورندگان یاهو، در موقعیتی بسیار جدی و امیدواركننده قرار گرفته بودند. آنها دریافته بودند كه محصول علمی و تكنیكی آنها توانایی بالقوه ای در جذب سرمایه و در نتیجه توسعه دارد و از این موقعیت به خوبی استفاده كردند. مارك اندرسون از كمپانی معروف «نت اسكیپ» از آنها دعوت كرد تا با توجه به رشد بی وقفه مراجعان یاهو، پایگاه داده های خود را به سرورهای بزرگ تری در كالیفرنیا منتقل كنند و این شروع یك سری تعامل های ارزشمند میان نت اسكیپ و یاهو بود. اما یانگ و فیلو كه موقعیت منحصر به فرد یاهو را درك كرده بودند، به این قناعت نكردند و با صاحبان صنایع مهمی چون اپل، آتاری، اوراكل و سیسكو دیدار و برای همكاری های گوناگون گفت وگو كردند. حاصل این رایزنی ها، سرمایه ای دو میلیون دلاری بود كه باعث رشد كمی و كیفی یاهو شد و حتی فیلو و یانگ را به صرافت اجیر كردن تیمی برای «مدیریت» یاهو انداخت، كه به تبع آن، تیم كوگل (Tim koogle)، یكی از دانش آموختگان گروه مهندسی استنفورد و یكی از خبرگان موتورولا و جفری مالت، یكی از موسسان ناول به عنوان مدیران اجرایی به استخدام یاهو درآمدند. در پاییز ۱۹۹۵ سرمایه گذاران موسسه رویترز و سافت بانك هم در یاهو سرمایه گذاری كردند. در سال ۱۹۹۶ یاهو با ۴۹ كارمند، یك شركت موفق و بزرگ ارزیابی می شد.
• تنوع خدمات
از آن سال ها به بعد، اضافه شدن خدمات مفید و عمدتاً رایگان به یاهو به صورت امری معمول درآمد و همین امر، به علاوه سادگی، جامعیت و كم حجمی صفحه اول سایت یاهو، باعث شد كه بیشتر كاربران اینترنت صفحه پیش فرض مرورگران اینترنت خود را هم به آدرس این سایت تغییر دهند. امكانات ارزشمندی چون چت، پست الكترونیكی، اخبار، پیش بینی وضع هوا، گالری عكس، راهنما، بازی و ده ها مورد دیگر كه همگی توسط یاهو فراهم شدند و در صفحه اول این سایت لینك آنها به صورت متنی و یا با نماد گرافیكی بسیار ساده ای در دسترس قرار گرفتند، به علاوه موتور جست وجوی قدرتمند یاهو، باعث شد، این سایت انتخاب اول بسیاری از كاربران اینترنت باشد. با این حال، خدمات یاهو منحصر به امكانات تحت وبی كه نام برده شد، نماند و برخی از نرم افزارهای كاربردی آن نیز محبوبیت های ویژه ای داشتند كه مشهورترین آنها مسنجر یاهو
(yahoo messenger) بود كه در نوع خود، انقلابی در زمینه تسهیل ارتباطات اینترنتی محسوب می شد و یكی از پركارترین نرم افزارهای دنیای كامپیوتر در سایه همین خدمات متنوع، ساده و غالباً رایگان است كه تعداد مراجعان به یاهو آنچنان بالاست كه آگهی دهندگان را به سمت خود كشیده و سود هنگفتی را نصیب صاحبان آن كرده و می كند. وقتی كه فقط در آوریل ،۱۹۹۷ یك میلیارد بازدید از صفحات مختلف این سایت صورت گرفته باشد، تكلیف در سال های بعد كه به شدت به تعداد كاربران اینترنت افزوده شد، روشن است و چنین واقعیتی یعنی هجوم آگهی دهندگان و اسپانسرها.
• دست بالای دست
هرچند كه كمپانی های عظیمی قصد رقابت با یاهو را داشتند و در این راه سرمایه هنگفتی را نیز هزینه می كردند، اما هیچیك نتوانستند فاصله خود را با یاهو از میان بردارند. به عنوان مثال مایكروسافت، با تمام تلاشی كه به مدد سرمایه، اعتبار و دیگر رانت هایی كه همواره از آن برخوردار بود (نظیر مرورگر IE) به كار برد، هرگز نتوانست به موقعیت یاهو دست یابد. صفحه اول سایت آن (www.msn.com) نسبتاً سنگین و شلوغ بود، موتور جست وجوی آن در مقایسه با موتور جست وجوی یاهو كند می نمود و پست الكترونیك آن نیز قابلیت ها و سرعت پست الكترونیك یاهو را نداشت. حتی جالب آنكه در زمینه نرم افزارهای كاربردی (كه مایكروسافت متخصص آن بود) نیز، مسنجر مایكروسافت (msn messenger) هرگز نتوانست به جایگاه منحصر به فرد مسنجر یاهو نزدیك شود.
قاعدتاً، وقتی مایكروسافت در این زمینه توان رقابت با یاهو را نداشت، تكلیف سایر رقبا روشن بود. اما اوضاع بر همین منوال نماند و یك رقیب تازه نفس، در كمال حیرت، توانست در طول مدت كوتاهی در مقابل یاهو قد علم كند و آن چیزی نبود مگر google! گوگل سادگی و سرعت را به كمال رسانده و به جرات می توان گفت سریعترین و بهترین موتور جست وجویی است كه تاكنون در فضای اینترنت ظهور كرده است. علاوه بر این چیزی كه گوگل را به سرعت محبوب كرد نه به دلیل جمع آوری مجموعه ای از لینك ها بود (مثل یاهو) بلكه دقیقاً خلاف آن، یعنی عاری بودن صفحه اصلی آن از هرگونه لینك و یا تبلیغ بود. چیزی كه تا به امروز نیز باقی مانده و هرچند امكانات فراوانی به گوگل اضافه شده، ولی صفحه اول آن همچنان عریان می نماید!
• تلنگر
بی شك سرازیر شدن بسیاری از مراجعان یاهو به گوگل، مسئولان این سایت را نگران ساخته و آن را در پی چاره جویی واداشته است. یكی از نمونه های این ادعا، رقابت در افزایش گنجایش میل باكس پست های الكترونیك رایگان بود كه پس از آنكه گوگل، برای كاربران Gmail (پست الكترونیكی رایگان گوگل منتها با دعوتنامه) یك گیگابایت درنظر گرفت، یاهو نیز سریعاً اعلام كرد كه میل باكس پست های الكترونیك رایگان خود را افزایش می دهد و در دو مرحله تا ۵۰۰ مگابایت را برای هر كاربر درنظر گرفت، كاربرانی كه قبلاً ۴ یا ۶ مگابایت فضا در اختیار داشتند! در آخرین اقدام یاهو موتور جست وجوی خود را بهسازی اساسی كرده است و امید آن دارد تا بخش دیگری از كاربران را به خود جذب كند. كاربرانی كه گوگل اصلاً قصد رها كردن آنها را ندارد!

ارسال پیام برای چند نفر به طور همزمان در یاهو مسنجر

 

شاید شما هم گاهی دیده باشید که فردی یک پیام برای شما در یاهو مسنجر میفرستد و در پایین آن نوشته Send To ALL را ذکر می کند. این بدان معناست که این پیام علاوه بر شما به افراد دیگری هم که در لیست دوست شما بوده اند نیز فرستاده شده است. با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما آموزش خواهیم داد می توانید شما نیز علاوه بر یک شخص، یک پیام را برای چندین نفر بفرستید.
 


همان طور که می دانید در هنگام ارسال ایمیل برای چند نفر می بایست بعد از تایپ ایمیل شخص اول یک کاما (,) تایپ کنید و سپس ایمیل نفر بعدی را تایپ کنید و به همین ترتیب ادامه دهید.
اما در یاهو مسنجر قضیه اندکی فرق می کند برای ارسال PM به چند نفر می بایست کلید Ctrl را گرفته و تک تک بر روی ID افراد مورد نظر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید (ترفندستان) و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.
دقت کنید اگر می خواهید برای کلیه افراد لیست خود یک پیام بفرستید کلید Shift را نگه دارید و ابتدا بر روی ID نفر اول و سپس بر روی ID نفر آخر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.
همچنین شما میتوانید با راست کلیک بر روی گروهی که لیست دوستان در آن قرار دارد و انتخاب Send Instant Message to All in Group، پیام را برای افراد حاضر در این گروه ارسال نمایید.

آبی کردن Status در یاهو مسنجر
 

 

اگر از کاربران پیغام رسان محبوب Yahoo Messenger باشید حتماً میدانید که Status پیغامی است که در جلوی ID شما هنگامی که آنلاین هستید نمایان میشود. اما آیا دوست دارید که Status شما آبی رنگ شود؟! این کار با ترفندی ساده امکان پذیر است.



برای اینکار:
ابتدا به یاهو مسنجر با ID خود لوگین شوید.
سپس از منوی Messenger و سپس My Status بر روی New Status Message کلیک کنید.
اکنون (ترفندستان) پیغامی که دوست دارید نمایش داده شود را تایپ کنید.
حال برای آبی شدن Status در انتهای پیام عبارت .www یا //:http را وارد کنید.
دقت کنید عینأ به شکل بالا آن را تایپ کنید (Copy و Paste نکنید).
با فشردن OK خواهید دید واژه بالا نمایش داده نمیشود و تنها پیام شما آبی میشود.

بازیابی پسورد هک شده یا فراموش شده در یاهو

 

یکی از مشکلاتی که تقریبأ گریبانگیر تمامی کاربران اینترنت است هک شدن ID آنها توسط هکر هاست. این مشکل بیشتر به دلیل عدم آشنایی کاربران مبتدی با مسائل امنیتی پیش میاید و هکرها از این موضوع سوء استفاده میکنند. اما پس از هک شدن ID یاهو چه باید کرد؟! جالب است بدانید فقط یک راه منطقی برای اینکار وجود دارد! که هم اکنون به توضیح آن خواهیم پرداخت. در صورتی که پسورد ID خود را نیز فراموش کرده اید این ترفند چاره شما خواهد بود.
 


هنگامی که ID کاربر هک میشود ، پس گرفتن ID بسیار ساده است ، به شرطیکه شما به هنگام ثبت این ID دقت کافی به خرج داده باشید!
به هنگام ثبت ID و ایمیل ، در فرم ثبت نام از شما درخواست ثبت سه گزینه میشود: تاریخ تولد ، کشور و کدپستی.
اگر این اطلاعات ورودی را به یاد داشته باشید کافی است به آدرس https://edit.yahoo.com/forgot مراجعه کنید.
سپس در فیلد اول آیدی خودتان که پسورد آن هک شده یا فراموش کرده اید را وارد نمایید.
در فیلد بعدی نیز کد امنیتی داخل عکس را وارد کرده و Next بزنید.
در صفحه بعدی نیز اطلاعات خود را به ترتیب تاریخ تولد ، کشور و کدپستی وارد کنید و Next بزنید.
اگر از کاربران اخیر یاهو باشید به جای سوال فوق ، پاسخ سوال امنیتی که هنگام ثبت نام انتخاب کرده بودید را بایستی وارد کنید.
اگر اطلاعاتتان قابل تأیید باشد امکان تعریف پسورد جدید برایتان میسر خواهد شد.

حذف کامل ID و ایمیل در یاهو

 

گاهی به واسطه ساخت یک اکانت جدید در یاهو یا به هر دلیل دیگر ممکن است دوست داشته باشید اکانت خود شامل ID و ایمیل خود را در یاهو پاک کنید. یاهو این امکان را به شکلی مخفی برای شما فراهم کرده است.



بدین منظور:

کافی است به آدرس زیر بروید:
https://edit.yahoo.com/config/delete_user
سپس یوزر و پسورد مربوط به ID که قصد پاک کردن آن را دارید را وارد کنید.
در صفحه بعدی به پایین صفحه بروید.
در فیلد بالایی یکبار دیگر پسورد خود را وارد نمایید و در فیلد پایینی حروف موجود در تصویر را وارد نمایید.
سپس بر روی دکمه Yes Terminate this Account کلیک کنید.
ایمیل شما پاک خواهد شد.

حذف کامل ID و ایمیل در یاهو دقت کنید با این کار ایمیل و ID شما کاملأ پاک خواهد شد و به هیچ وجه امکان بازگردانی آن وجود ندارد. طبعأ تمامی محتویات آن نیز از بین خواهد رفت پس از اینکار اطمینان کامل حاصل کنید. پس از پاک کردن ID تا 6 ماه امکان ساخت مجدد آن وجود ندارد.

فعال کردن یک امکان جالب در نرم افزار Yahoo Messenger

 

اگر از کاربران همیشگی مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر باشید ، حتماً به این موضوع پی بردید که نمایش PM ها گاهی چه آزارهنده میشود؟ به ویژه وقتی مشغول کاری هستید و با ارسال PM از جانب دوستانتان پنجره PM به طور مزاحمی ظاهر میشود. به خصوص وقتی شخصی در کنار شما حضور دارد این موضوع آزاردهنده تر نیز میشود. پس علاوه بر این موضوع برای تنوع هم که شده خوب است با استفاده از این ترفند نوع نمایش پنجره PM به هنگامی که دوستانتان به شما پیام میدهند را عوض کنید. مطمئن باشید از این تغییر رویه پشیمان نخواهید شد. لازم به ذکر است این نوع نمایش در مسنجر Windows Live Messenger به طور پیش فرض فعال است.
 


بدین منظور:

نرم افزار Yahoo Messenger را اجرا کنید.
از منوی Messenger به Preferences بروید.
در لیست Category گزینه Messages را انتخاب کنید.
اکنون تنظیمات مربوط به این قسمت را در بخش دیگر پنجره مشاهده میکنید.
حال تیک گزینه Minimize the message window to the taskbar را از قسمت When I recive a new message بزنید.
در زیر مجموعه آن تیک گزینه Show messages at the bottom right of screen را نیز بزنید.
دکمه OK را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود.
اکنون منتظر بمانید تا دوستی به شما PM دهد ، سپس خواهید دید پیام او در پنجره کوچکی ابتدا نمایش داده میشود و خودتان میتوانید با باز کردن پنجره PM در Taskbar ، پیام او را بخوانید.
دقت کنید اگر گزینه Show messages at the bottom right of screen را نزنید ، این پنجره کوچک هم دیگر نمایش داده نمیشود.

تبدیل متن به تصویر به وسیله سایت یاهو!

 

شاید زمانی پیش آمده باشد که قصد داشته باشید متن خود را سریعأ تبدیل به یک تصویر کنید. برای اینکار معمول ترین کار استفاده از نرم افزارهای گرافیکی نظیر Paint یا Photoshop است تا با وارد کردن متن ، آن را با فرمت تصویری ذخیره کرد. اما شما میتوانید خیلی ساده و از طریق یک روش مخفی در سایت یاهو ، متن خود به تصویر تبدیل نمایید!
 


برای اینکار:
مرورگر اینترنتی خود را اجرا کنید:
سپس آدرس زیر را در نوار آدرس وارد کنید:
http://l.yimg.com/img.sports.yahoo.com/static/bir/headline?txt=tarfandestan

در آدرس بالا ، در انتهای آن به جای عبارت tarfandestan در جلوی علامت مساوی ، بایستی عبارتی که دوست دارید به تصویر تبدیل شود را وارد کنید.
سپس Enter بزنید تا متن خود را به شکل تصویری مشاهده کنید.

کلیدهای میانبر کاربردی در Yahoo Mail جدید

 

کلید های میانبر همواره موجب سهولت کاربران در استفاده از کامپیوتر و برنامه های جانبی آن بوده است. همگی ما حداقل با تعدادی از این کلید های میانبر در ویندوز و نرم افزارهای دیگر آشنایی داریم. اما این کلیدها تنها به محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن محدود نمیشود ؛ بلکه کاربردهای دیگری نیز دارد. در نسخه جدید سرویس ایمیل یاهو ، کلیدهای میانبر متعدد و کاربردی گنجانده شده است که سرعت کارکرد شما را افزایش میدهد. در این ترفند به معرفی این کلیدهای میانبر در محیط یاهو میل جدید خواهیم پرداخت.
 


پیش از هر کاری وارد http://mail.yahoo.com شوید.
نام کاربری و رمز عبور سرویس ایمیل یاهوی خود را وارد کرده و لوگین کنید.
اکنون دقت نمایید یاهو میل شما در حالت نسخه جدید قرار گرفته باشد.
اگر اینگونه نیست و همچنان در حالت Classic قرار دارد (در این حالت در پایین لوگوی اصلی یاهو ، عبارت Classic درج شده است) ، کافی است از بالای صفحه و سمت راست بر روی All-New Mail کلیک کنید تا یاهو میل شما به نسخه جدید تغییر پیدا کند. اگر اصلأ All-New Mail را نمیبینید ، نسخه یاهو میل شما جدید است.

پس از ورود موفقیت آمیز به ایمیل با استفاده از کیبورد از کلیدهای تکی یا ترکیبی زیر در محیط اصلی یاهو میل یا در درون هر میل استفاده کنید:

کلید M : چک کردن ایمیل ها
کلیدهای Shift + M : چک کردن همه ایمیل ها
کلیدهای \ + Ctrl : بستن زبانه (Tab) جاری
کلید N : ارسال ایمیل جدید
کلیدهای Shift + N : ارسال ایمیل جدید در همان پنجره
کلید C : ایجاد یک چت جدید (همچنین کلیدهای Ctrl + Shift + C)
کلید R : پاسخگویی به ایمیل
کلید A : پاسخگویی به ایمیل همه افرادی که در قسمت To قرار دارند
کلیدهای Shift + A : پاسخگویی به ایمیل همه افرادی که در قسمت To قرار دارند در پنجره جدید
کلید F : ازجاع دادن (Forward) ایمیل
کلیدهای Shift + F : ازجاع دادن (Forward) ایمیل در پنجره جدید
کلید K : علامت گذاری ایمیل به عنوان خوانده شده
کلیدهای Shift + K : علامت گذاری ایمیل به عنوان خوانده نشده
کلید L : نشانه گذاری ایمیل (Flag)
کلیدهای Shift + L : برداشتن نشانه ایمیل
کلید Delete : پاک کردن (ایمیل ، مخاطبین و ...)
کلید P : پرینت گرفتن (همچنین کلیدهای Ctrl + P)
کلیدهای Ctrl + S : ذخیره کردن به عنوان پیش نویس (Draft)
کلیدهای Ctrl + Enter : ارسال ایمیل (همچنین کلیدهای Alt+ S)
کلید V : نمایش یا عدم نمایش محتوای ایمیل های دریافتی در قسمت پایین پوشه جاری
کلیدهای [ + Ctrl : حرکت بین Tabها از راست به چپ
کلیدهای ] + Ctrl : حرکت بین Tabها از چپ به راست
کلید Enter (در لیست ایمیل های دریافتی) : باز کردن ایمیل در پنجره جدید
کلید Enter (در لیست مخاطبین) : باز کردن صفحه ویرایش مخاطب
کلیدهای Ctrl + F : جستجوی کلمه یا عبارتی خاص در متن ایمیل
کلید D : انتقال ایمیل به یک پوشه
کلید F11 : گسترش پنجره به صورت بیشترین ارتفاع
کلید Esc : بستن پنجره ایمیل در حال مطالعه
کلیدهای . + Ctrl : ایمیل بعدی (هنگام باز بودن یک ایمیل)
کلیدهای , + Ctrl : ایمیل قبلی (هنگام باز بودن یک ایمیل).

ربودن تصاویر نمایش داده شده افراد در یاهو مسنجر

 

اگر از کاربران مسنجر محبوب یاهومسنجر باشید حتماً با قابلیت Display Image به هنگام ارتباط با دوستانتان آشنا هستید. توسط این قابلیت میتوانید به هنگام چت با افراد تصویر یا آواتاری را برای ID خود قرار دهید که در پنجره چت و در لیست دوستان قابل مشاهده است. اما همانطور که میدانید امکان ذخیره این تصویر بر روی هارد به طور مستقیم وجود ندارد، بلکه تنها میتوانید تصاویر افراد را مشاهده کنید.

راه هایی نظیر عکس گرفتن از صفحه یا سایت های جانبی نیز وجود دارد که آنها نیز تا حدودی دردسر ساز هستند. اما هم اکنون ترفندی را به شما معرفی میکنیم که به سادگی آب خوردن و بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی تصاویری که دوستانتان در یاهومسنجر استفاده میکنند را بر روی هارد ذخیره و مشاهده کنید. جالب اینکه در این روش کلیه تصاویری که تاکنون توسط دوستانتان در یاهو مسنجر از قدیم تا به حال مشاهده کردید قابل بازیابی است.

ابتدا بایستی بدانید که شما نیاز به کار خاصی ندارید!
چرا که به طور اتوماتیک هر تصویری که تاکنون در یاهو مسنجر دوستانتان قرار داده اند و شما آن را مشاهده کرده اید به طور اتوماتیک بر روی هارد ذخیره میشود.
تنها بازیابی آن بر عهده شما خواهد بود.

بدین منظور:
My Computer را باز نمایید.
سپس به مسیر C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\cache\Icon مراجعه کنید (منظور از C پوشه ای است که ویندوز در آن نصب است).
هم اکنون شما فایل هایی با عناوین مختلف مشاهده میکنید.
حال ابتدا اطمینان پیدا کنید قابلیت نمایش فرمت فایلها در ویندوز شما فعال است. بدین منظور از منوی Tools وارد Folder Options شوید. سپس به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید.
سپس در مسیری که وارد شده اید فایلی را به دلخواه انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک نموده و Rename را برگزینید.
در انتهای آن عبارت jpg. را وارد نمایید.
خواهید دید که فایل شما تبدیل به یک تصویر شده است.
این تصویر یکی از آواتارهایی است که قبلأ در یاهو مسنجر مشاهده کردید.
اکنون میتوانید تک تک فایلهای موجود در این پوشه را به همین ترتیب تبدیل به عکس کنید.

تنها به این نکته دقت کنید که ممکن است بعضی از تصاویری که شما مشاهده میکنید تا حدودی سوخته به نظر بیایند. این موضوع تنها به هنگام نمایش توسط نمایشگر پیش فرض ویندوز اینگونه به نظر میرسد و در اصل تصویر سوخته نیست. اگر آن را توسط یک نمایشگر پیشرفته تر نظیر ACD See یا Photoshop باز کنید آن را به طور واضح مشاهده خواهید کرد. و طبعأ اگر یکی از این تصاویر به ظاهر سوخته را به عنوان My Display Image خود در یاهو مسنجر انتخاب کنید آن نیز به طور صحیح قابل مشاهده است.

همچنین شما به جای jpg. میتوانید از سایر فرمتهای تصویری نظیر bmp، gif و png نیز در انتهای عنوان فایل خود استفاده کنید.

دو ترفند جالب و کاربردی به وسیله آدرس‌های مخفی یاهو

 

"مشاهده کلیه لوگوهای آنلاین و آفلاین کاربر در یاهو‌مسنجر" و همچنین "مشاهده تصویر آواتار افراد در یاهو بدون Add کردن آن‌ها"، دو ترفندی هستند که هم‌اکنون قصد داریم آن‌ها را برای شما بازگو کنیم. جالب اینکه بدانید این دو ترفند هر دو، از آدرس‌های مخفی و متفاوت در خود سایت یاهو نشأت میگیرد و منبع آن خود سایت یاهو است!



مشاهده کلیه لوگوهای آنلاین و آفلاین کاربر در یاهو‌مسنجر
حتماً شما نیز تاکنون در وبلاگ‌های مختلف تصاویری از لوگوهای یاهو مبنی بر آنلاین یا آفلاین بودن مدیر وبلاگ را دیده‌اید. حالا جالب است بدانید منبع تمامی این تصاویر و لوگوها خود سایت یاهو است.
برای کشف این هفده تصویر، آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگر وارد کرده و Enter بزنید:
http://mail.opi.yahoo.com/online?u=TARFANDESTAN&m=g&t=0

در عبارت فوق به جای واژه TARFANDESTAN، می‌توانید آی‌دی خودتان را بنویسید.
خواهید دید که یکی از تصاویر آنلاین یا آفلاین یاهو نمایان می‌شود.
اکنون به انتهای آدرس فوق دقت کنید. می‌بینید که عدد 0 وجود دارد. به جای 0، عدد دیگری مانند 1 را وارد کنید و Enter بزنید.
این بار تصویر متفاوت دیگری را مشاهده خواهید کرد.
اکنون می‌توانید باز هم عدد انتهای آدرس را تغییر دهید و تصاویر دیگری را مشاهده کنید.
این کار تا عدد 16 امکان‌پذیر است و شما می‌توانید جمعأ 17 لوگو را مشاهده کنید.
دقت کنید در ترفند بالا، اگر آی‌دی که وارد کرده‌اید آنلاین باشید همه لوگوها آنلاین خواهند بود و اگر آیدی آفلاین باشد تصاویر یاد شده نیز همگی نشان دهنده آفلاین بودن کاربر هستند. در نتیجه مجموعأ 34 تصویر را خواهید دید. البته ممکن است یاهو تصاویر جدیدی را نیز اضافه کند که طبعأ در شماره 17 به بعد جای خواهند گرفت.
شما با استفاده از این ترفند می‌توانید آی‌دی دوستان‌تان را نیز وارد کنید و پی ببرید کاربر مورد نظر اصلأ آنلاین است یا خیر. البته اگر کاربر Invisible باشد تصویری که نشان داده می‌شود آفلاین خواهد بود.

مشاهده تصویر آواتار افراد در یاهو بدون Add کردن آن‌ها

 

شاید شما نیز دوست داشته باشید که آواتار کاربران مختلف در یاهومسنجر را ببینید، بدون اینکه آن‌ها را به لیست دوستان خود اضافه کنید.
برای این‌کار باز هم از یکی دیگر از آدرس‌های مخفی یاهو بهره می‌بریم.


آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگر وارد کرده و Enter بزنید:
http://img.msg.yahoo.com/avatar.php?yids=tarfandestan

در آدرس فوق به جای tarfandestan، آی‌دی مورد نظر را وارد کنید.
شما بلافاصله پس از اینکار، تصویر آواتار کاربر را مشاهده خواهید کرد.

پاک کردن ID خودتان از Add List افراد دیگر در یاهو مسنجر

 

اگر از کاربران یاهو مسنجر باشید، حتماً برای شما نیز پیش آمده است که پس از اینکه فردی ID شما را Add می‏کند، پشیمان شده ‏اید و دیگر دوست ندارید فرد مورد نظر شما را در لیست دوستان خود داشته باشد. اما دیگر خودتان نمی‏توانید جهت پاک کردن IDتان از لیست فرد مورد نظر اقدامی کنید. می‏توانید فرد را Ignore کنید اما نمیتوانید ID خود را از لیست دوستانش حذف کنید و به نوعی گرفتار می‏شوید.

در گذشته، برنامه‏های مختلفی جهت انجام این کار ساخته شده‏اند، اما همگی مشکلاتی داشته و یا در حال حاضر از کار افتاده‏اند. اما هم اکنون در این ترفند قصد داریم نحوه پاک نمودن ID خودتان از Add List افراد دیگر در یاهو مسنجر را به روشی بسیار ساده بیان کنیم. بدون نیاز به نرم‏افزار و بدون اینکه فرد مورد نظر بویی از این موضوع ببرد، مگر اینکه خودش دقت کند و ببینید دیگر شما در لیست دوستانش نیستید!

برای اینکار:
کافی است به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:
http://www.vizgin.com/remover.php
پس از باز شدن صفحه، سه فیلد مشاهده می‏کنید.
در فیلد اول، ID خودتان را که قصد دارید از لیست فردی پاک کنید را وارد نمایید.
همچنین در فیلد دوم، پسورد ID خود را وارد کنید.
نهایتأ در فیلد سوم یعنی ID، Victim's ID فرد مورد که قصد دارید خود را از Add Listش پاک کنید را وارد نمایید.
در پایان بر روی آیکون سطل آشغال کلیک کنید.

پس از چند ثانیه، در صورتی که پیغامی با عنوان Your ID has been successfully removed from victim's addlist دریافت کردید، ID شما با موفقیت از Add List فرد مورد نظر پاک شده است.

اما به چند نکته مهم دقت کنید:
در صورتی که با پیغام Victim should be offline روبه‏رو شدید، بدین معنی است که فرد مورد نظر در حال حاضر آنلاین است و امکان پاک کردن ID شما از لیست او در حالی که آنلاین است وجود ندارد. در نتیجه این کار را در زمان دیگری که فرد آفلاین است انجام دهید.
اگر با پیغام Your Username or password is wrong روبرو شدید، ID و پسوردی که وارد کرده اید غلط بوده است. مجدد آن را به شکل صحیح وارد نمایید.
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه نیازی به وارد کردن ID و پسورد خودتان است؟ با کمی تأمل متوجه خواهید شد قطعأ سیستم برای اینکه بتواند ID شما را از لیست فرد پاک کند بایستی به حساب کاربری شما لوگین کرده و سپس اقدام نماید. در غیر این صورت هر ID که وارد می‏کردید از لیست فرد حذف می‏شد! که قطعأ امنیت یاهو انقدر پایین نیست. در نتیجه نگرانی امنیتی از وارد کردن پسورد خود نداشته باشید.
همچنین پیش از انجام اینکار، در صورتی که با ID خود در یاهو مسنجر لوگین هستید از آن Sign Out کنید.

در پایان جهت فهم بیشتر مثالی می‏زنیم.
فرض کنید ID ما tarfandestan و پسورد آن iran است و قصد داریم ID خود را از Add List فردی با ID به نام persia پاک کنیم. اطلاعاتی که بایستی در http://www.vizgin.com/remover.php وارد کنیم از بالا به پایین اینگونه است:
Your Username: tarfandestan
Your Password: iran
Victim's ID: persia
با کلیک بر روی آیکون سطل آشغال، آی‏دی tarfandestan که ID ما است، از لیست دوستان persia حذف می‏شود.

نحوه اسباب‏کشی از Yahoo 360 به Yahoo Profiles!

 

حتماً شما نیز با Yahoo 360 آشنایی دارید. سرویسی از جانب یاهو که از سال 2005 به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و توانست طرفدارانی به ویژه در میان کاربران ایرانی دست‏و‏پا کند. اما باید گفت با توجه به اعلام رسمی یاهو، 360 در تاریخ 13 جولای 2009 (22 تیر 1388)، برای همیشه بسته خواهد شد. پروژه 360 یکی از سرویس‏هایی بود که به عقیده بسیاری از کارشناسان یک شکست برای یاهو تلقی می‏شد. 360 ابتدا حرکت خود را با تمرکز بر روی بلاگ‏نویسی و ارتباطات اجتماعی آغاز کرد، اما خیلی زود به دلیل عدم هدف‏مندی در برنامه خود دچار آشفتگی شد.

به طوری که پس از 2 سال، یاهو کاملاً از پشتیبانی 360 دست کشید و 360 تبدیل به یک سرویس پر از باگ و ایراد شد و در نتیجه در طول 4 سال فعالیت خود هیچگاه از حالت Beta یا آزمایشی خارج نشد. در حیطه شبکه‏های اجتماعی، Facebook با بیش از 200 میلیون کاربر جایی برای عرض اندام یاهو 360 با تنها 13.9 میلیون کاربر باقی نگذاشت و سایت‏هایی نظیر وردپرس نیز با قابلیت‏های فراوان خود در بلاگ‏دهی باعث عقب ماندن 360 شدند. یاهو مدت زمان زیادی بود که قصد داشت تا 360 را تعطیل کند اما احداث جایگزینی برای آن باعث این تأخیر شد. حتی در این میان پروژه‏ای به نام Mash نیز مطرح شد که آن نیز خیلی زود تعطیل شد. اکنون یاهو تمام تلاش خود را برای توسعه Yahoo Profiles که جایگزین 360 محسوب می‏شود صرف می‏کند. Yahoo Profiles را می‏توان یک شبکه اجتماعی و یک سیستم بلاگ‏دهی جدید دانست که سیاست‏های نوین یاهو را در آن می‏توان مشاهده کرد. در این ترفند قصد داریم نحوه انتقال اطلاعات و وبلاگ 360 به Profiles و همین‏طور نحوه گرفتن پشتیبان از مطالب وبلاگ در 360 را به طور کامل بازگو نماییم. در صورتی که از 360 استفاده می‏کردید، عجله کنید، چرا که زمان زیادی برای گرفتن پشتیبان از اطلاعات‏تان وجود ندارد و در تاریخ 22 تیر 88، سرویس یاهو 360 دیگر در دسترس نخواهد بود.

بدین منظور:
ابتدا در صورتی که هنوز صفحه مخصوص به خود در Yahoo Profiles را فعال نکرده‏اید به آدرس http://profiles.yahoo.com بروید.
در صورتی که در یاهو لوگین نکرده‏اید، Yahoo! ID و Password خود را وارد نمایید و دکمه Sign In را بزنید.
در صفحه بعدی، در صورت تمایل تیک دو گزینه موجود را بزنید و بر روی دکمه Continue کلیک کنید.
اکنون در صفحه بعدی، بایستی اطلاعات موجود در رابطه با خودتان را در فرم مربوطه تکمیل نمایید.
در این صفحه اطلاعات موجود در 360 که قبلاً وارد کرده‏اید به طور اتوماتیک در فیلدهای مشابه وجود دارد. می‏توانید آن‏ها را تغییر دهید یا همان‏گونه ذخیره کنید.
البته این صفحه بعداً نیز قابل ویرایش است.
با این کار پروفایل شما در یاهو فعال و ذخیره شده است.
شما می‏توانید دوستان خود را Invite کنید تا به لیست دوستان‏تان اضافه شوند و فعالیت در یک شبکه اجتماعی جدید را تجربه کنید.

حال در صورتی که قبلاً در یاهو 360 وبلاگ داشتید بایستی مطالب وبلاگ خود را از 360 به پروفایل منتقل نمایید.
برای اینکار، در قدم اول به http://download.360.yahoo.com بروید.
در صورت نیاز، مجدداً Yahoo! ID و Password خود را وارد کنید و دکمه Sign In را بزنید.
اگر با پیغام You do not have a verified email address with Yahoo روبرو شدید به http://360.yahoo.com/edit/identity.html بروید و یک ایمیل معتبر برای حساب خود تعریف نمایید.
حال چنانچه قصد دارید مطالب بلاگ 360 شما مستقیماً به طور کامل به Profiles منتقل شود بر روی دکمه Move my blog to my profile کلیک کنید.
مشاهده پیغام Your archive is being created به منزله موفقیت آمیز بودن این کار است.
بسته به حجم اطلاعات وبلاگ شما این انتقال مدت زمان اندکی طول می‏کشد. در صورت اتمام کار یک ایمیل با این موضوع دریافت خواهید کرد.
در صورتی که اکنون به پروفایل خود در یاهو بروید می‏توانید مطالب بلاگ خود را مشاهده کنید و آن‏ها در یک ویرایشگر جدید و پیشرفته‏تر ویرایش کنید.

اما جهت دانلود مطالب وبلاگ بر روی هارددیسک و سپس انتقال آن‏ها به یک سرویس دهنده دیگر نظیر Wordpress بایستی به این صورت عمل کنید:
در http://download.360.yahoo.com از قسمت پایین صفحه، بر روی دکمه Prepare my download کلیک کنید. (ترفندستان)
حال منتظر باشید تا ایمیلی برایتان ارسال شود که حاوی لینک دانلود مطالب وبلاگ‏تان است.
با استفاده از لینک مربوطه، فایل حاوی مطالب وبلاگ را دانلود نمایید. حجم این فایل به میزان محتویات موجود در مطالب بستگی دارد.
در صورتی که از Wordpress جهت وبلاگ‏نویسی استفاده می‏کنید با استفاده از گزینه Import your Yahoo! 360 content در پنل مدیریت وبلاگ، می‏توانید با انتخاب و آپلود فایلی که دانلود کرده‏اید، مطالب وبلاگ را همان طور که بود، مستقیماً به وبلاگ خود در وردپرس وارد کنید.

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص این تغییر و تحولات به http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/360 مراجعه نمایید.

رفع مشکل نمایش پیام های رد و بدل شده در یاهو مسنجر

 

یاهو مسنجر یکی از پرطرفدارترین برنامه‏های چت و گفتگوی آنلاین است که با وجود معرفی سرویس‏های مشابه هنوز از محبوبیت آن کاسته نشده است. اما یکی از مشکلاتی که اخیراً در بین کاربران این برنامه شایع شده است مشکل نمایش پیام‏های رد و بدل شده در محیط یاهو مسنجر است.


به این صورت که در پنجره چت، جملات ارسالی و دریافتی دیده نمیشود و صفحه خالی باقی می‏ماند. باید بدانید که این مشکل نه به دلیل وجود ویروس است و نه با کارهایی نظیر پاک کردن و نصب مجدد یاهو مسنجر حل می‏شود، چرا که مشکل از جایی آب می‏خورد که فکرش را نمی‏کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه رفع این مشکل بپردازیم.

پیش از هر کار بایستی بدانید این مشکل پس از نصب نسخه آزمایشی مرورگر Internet Explorer 9 به وجود می‏آید. اما با حذف کردن این مرورگر از روی ویندوز هم مشکل حل نمی‏شود.

اما جهت رفع این مشکل:
ابتدا به منوی Start بروید و عبارت cmd را وارد نمایید.
حال بر روی cmd.exe راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید (این کار را بایستی حتماً انجام دهید).
اکنون در پنجره Command Prompt ابتدا دستور زیر را وارد کرده و Enter بزنید:
regsvr32 jscript.dll
سپس دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:
regsvr32 vbscript.dll
مشکل با انجام این کار حل خواهد شد.

دقت کنید که در صورتی که مشکل حل نشد، دو دستور زیر را نیز در محیط CMD وارد کنید:
regsvr32 msxml3.dll
regsvr32 scrrun.dll

در صورتی که مشکل باز هم حل نشد، آخرین نسخه Java Runtime Environment را از سایت www.java.com دانلود نموده و نصب کنید. سپس دستورات فوق را مجدداً وارد نمایید.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب