ترفند های گوگل
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ آشنایی با کامپیوتر خوش آمدید
موضوعات


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 746
بازدید کل : 86001
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


عینک خلبانی شیشه آبی _ خرید اینترنتی عینک آفتابی ریبن _ عینک آفتابی ریبن _ دوش ال ای دی دار _

<-PollName->

<-PollItems->

Tropik
چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, :: 17:45 ::  نويسنده : arman razmbar

نحوه نصب قالب‏های جدید بر روی مرورگر Google Chrome

 

دیگر مدت زمان زیادی از عرضه مرورگر گوگل با نام Chrome می‏گذرد. کاربران زیادی در این مدت با این مرورگر کار کرده‏اند و برای بسیاری، کروم به مرورگر پیش‏فرض آن‏ها تبدیل شده است. کروم نیز همانند فایرفاکس امکان نصب قالب جدید (Theme) و تغییر ظاهری را داراست، اما بسیاری از کاربران از این قابلیت این مرورگر بی‏خبرند. در این ترفند به معرفی نحوه نصب قالب‏های جدید بر روی مرورگر Google Chrome می‏پردازیم. همچنین نحوه یافتن این قالب‏ها در اینترنت که تعداد آن‏ها نیز بسیار زیاد است را بازگو خواهیم کرد.


برای این کار:
ابتدا اطمینان پیدا کنید مرورگر Google Chrome کاملأ بسته است.
سپس از طریق My Computer به مسیر زیر بروید:
C:\Documents and Settings\Username\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\1.0.154.53\Themes

دقت کنید در این مسیر، منظور از C، درایوی است که ویندوز در آن نصب شده است و منظور از Username، حساب کاربری فعال شما در ویندوز است.
همچنین 1.0.154.53، نسخه نصب شده از مرورگر کروم بر روی سیستم شماست که ممکن است متغیر باشد.
پس از ورود به فولدر Themes، فایلی با نام default.dll به چشم می‏خورد.
نام این فایل را با راست کلیک و انتخاب Rename تغییر دهید، به عنوان مثال نام آن را default_original.dll بگذارید.
حال، فایل فشرده مربوط به قالب جدید که از اینترنت دریافت کرده‏اید را از حالت فشرده خارج کنید. سپس فایل موجود به نام default.dll را Copy کرده و در مسیری که در بالا ذکر شد Paste نمایید.
کار نصب قالب تمام شد.
اکنون با باز نمودن Google Chrome میتوانید قالب جدید را مشاهده کنید.
برای بازگردادن به قالب پیش فرض و حذف قالب جدید نصب شده، کافی است فایل default.dll را حذف کنید. سپس فایل default_original.dll را مجددأ به default.dll تغییر نام دهید.

برای پیدا کردن قالب‏های این مرورگر در اینترنت، کافی است عبارتی نظیر Google Chrome Themes را در یکی از موتورهای جستجو نظیر گوگل جستجو کنید تا به سایت‏های فراوانی که این قالب‏ها را به رایگان برای دانلود قرار داده‏اند دست پیدا کنید.
سایت‏هایی نظیر http://www.freechromethemes.com و http://www.themesforchrome.com. همان طور که ذکر شد، تعداد این سایت‏ها و وبلاگ‏ها بسیار است که با کمی جستجو می‏توانید قالب‏های زیبایی برای مرورگر خود بیابید.

لازم به ذکر است این ترفند بر روی نسخه 2.0.169.1 و نسخه‏های پس از آن امکان‏پذیر نیست. البته این نسخه‏ها آزمایشی هستند و استفاده از آنها توصیه نمیشود. آخرین نسخه پایدار عرضه شده در حال حاضر 1.0.154.53 است.

دسترسی و مدیریت ایمیل‌های Hotmail ،MSN و Live از طریق Gmail

 

امروزه داشتن یک ایمیل مناسب، لازمه زندگی در دنیای مجازی است. سرویس‏های ایمیل متعددی نظیر Live.com ،Gmail.com ،Yahoo.com و... وجود دارد که افراد مختلفی بنا به سلیقه خود از آنها استفاده می‏کنند. اما در سال‏های اخیر، در میان کاربران اینترنت -به ویژه کاربران ایرانی- استفاده از سرویس Gmail بسیار رواج یافته است. این سرویس ایمیل که متعلق به شرکت گوگل است به خاطر انعطاف‏پذیری بالا، راحتی استفاده و رابط کاربری مناسب، برای بسیاری از کاربران به سرویس ایمیل اصلی آنها تبدیل شده است.

ممکن است شما نیز چندین ایمیل مختلف داشته باشید؛ مثلاً یک حساب Live.com و یک حساب Gmail. طبعاً مدیریت این ایمیل‌ها کاری زمان بر است و همچنین ممکن است در مواردی شما را سردرگم نیز بکند. در اینجا ما به معرفی ترفندی می‏پردازیم که به وسیله آن می‏توانید تمامی ایمیل‌هایی که به حساب شما در Hotmail ،MSN و یا Live میرسد را به Gmail خود منتقل کنید و آنها را بخوانید، مدیریت کنید و حتی از جانب حساب دیگر ایمیل ارسال کنید. لازم به ذکر است این کار بر روی سرویس ایمیل یاهو هم امکان پذیر است، به شرطی که ایمیل شما در یاهو رایگان نباشد و پولی باشد.

برای اینکار:
ابتدا به ایمیل خود در Gmail وارد شوید.
اطمینان پیدا کنید که قالب Gmail شما بصورت Standard است. برای اطمینان از این موضوع مطمئن شوید که در پایین صفحه، گزینه Gmail view بر روی standard تنظیم شده باشد.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
سپس به تب Accounts بروید.
از قسمت Get mail from other accounts بر روی Add a mail account you own کلیک کنید. خواهید دید که پنجره جدیدی باز خواهد شد.
در قسمت Email address آدرس ایمیل خود با پسوند live.com ،msn.com و یا hotmail.com را وارد کنید.
بر روی دکمه Next Step کلیک کنید.
در صفحه بعد، در قسمت Password، رمز عبور ایمیلی که در صفحه قبل وارد نمودید را وارد نمایید (منظور پسورد ایمیل شما در Hotmail ،MSN یا Live است).
همچنین تیک دو گزینه دوم و سوم یعنی Always use a secure connection (SSL) when retrieving mail و Label incoming messages بایستی در حالت فعال باشد.
نیازی به دستکاری سایر قسمت ها نیست.
بر روی دکمه Next Step کلیک نمایید.
مشاهده پیغام Your mail account has been added به معنای آن است که از این پس ایمیل های حساب دیگر شما بر روی Gmail قابل دریافت است.
اما هنوز امکان ارسال ایمیل از Gmail از طرف حساب دیگرتان نیست.
برای فعال سازی آن، در حالی که تیک گزینه Yes, I want to be able to send mail as فعال است، بر روی دکمه Next Step کلیک کنید.
در صفحه بعدی مجدداً بر روی دکمه Next Step کلیک نمایید.
سپس در صفحه بعد بر روی دکمه Send Verification کلیک کنید. (ترفندستان)
در صفحه بعد، از پایین صفحه بر روی Close Window کلیک کنید تا پنجره بسته شود.
اکنون در مرورگر به ایمیل خود در Hotmail ،MSN یا Live وارد شوید.
ایمیلی با عنوان Gmail Confirmation در Inbox موجود خواهد بود.
وارد ایمیل دریافتی شوید. بر روی لینکی که در خطوط بالایی صفحه وجود دارد کلیک کنید.
صفحه جدیدی باز خواهد شد. مشاهده پیغام Confirmation Success به معنای انجام موفقیت آمیز عملیات است.
از این پس می‏توانید از طریق Gmail خود از جانب ایمیلی که در حساب دیگر دارید ایمیل بفرستید. برای اینکار هم کافیست به Compose بروید و از قسمت From ایمیل مورد نظر را انتخاب کنید. از قسمت Settings > Accounts هم می‏توانید ایمیل پیش‏فرض را انتخاب کنید.

این کار به صورت بلعکس نیز امکان‏پذیر است. به طوری‏ که به حساب خود در Gmail از طریق سرویس Live دسترسی داشته باشید. برای این کار هم کافی است به حساب خود در Live.com لوگین کنید. از منوی سمت چپ صفحه بر روی Add an e-mail account کلیک کنید. باقی مراحل مانند بالا است.
همان طور که در ابتدا نیز ذکر شد، در صورتی که از سرویس ایمیل پولی سایت یاهو یعنی Yahoo! Mail Plus استفاده می‏کنید، می‏توانید عملیات فوق را برای یک ایمیل یاهو نیز صورت دهید.

5 ترفند کوچک در مرورگر Google Chrome


مرورگر شرکت گوگل به نام «کروم» هم اکنون بیش از 2 در صد از بازار مرورگرهای اینترنتی را در کنترل خود دارد و ظرف یک سال اخیر با اقبال عمومی نسبتاً مناسبی از جانب کاربران روبرو شده است. ظرافت و سرعت بالای این مرورگر در باز نمودن صفحات اینترنتی مهم‏ترین ویژگی آن است. هم اکنون به معرفی 5 ترفند کوچک در این مرورگر خواهیم پرداخت.


1- برای باز کردن یک لینک در یک تب جدید می‏توانید لینک را با استفاده از ماوس گرفته و در نوار بالایی تب‏ها رها کنید.
2- با نگه داشتن کلید Ctrl کیبورد و فشردن اعداد 1 تا 8 می‏توانید بین تب ها به ترتیب گردش نمایید. با فشردن Ctrl+9 به تب آخر خواهید رفت.
3- با استفاده از ماوس می‏توانید تب‏ها را گرفته و آن‏ها را در نوار بالای صفحه جابجا کنید. بر خلاف مرورگر فایرفاکس این کار خیلی هموارتر انجام می‏گیرد.
4- با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+Shift+T می‏توانید آخرین تب بسته شده را مجدداً فراخوانی نمایید. کروم تا 10 تب بسته شده را می‏تواند در حافظه خود ذخیره نماید.
5- کلیدهای ترکیبی بسیاری که در فایرفاکس و محیط ویندوز عمل می‏کنند در کروم عملکرد مشابهی دارند. Ctrl+W برای بستن یک تب، Ctrl+Tab برای گردش میان تب‏ها و Ctrl+Shift+Tab برای گردش از عقب در میان تب‏ها، نمونه‏هایی از این دست هستند.

ضمیمه کردن سریع‏تر فایل‏های ارسالی در Gmail

 

در صورتی که از سرویس‏دهنده ایمیل Gmail برای ارسال و دریافت ایمیل‏های خود استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که به هنگام ارسال ایمیل، می‏توانید با کلیک بر روی گزینه Attach a file فایل یا فایل‏هایی را همراه ایمیل ارسالی خود ضمیمه کنید. اما در صورتی که تعداد فایل‏های شما زیاد باشد، هر بار انتخاب این گزینه و سپس انتخاب فایل مورد نظر از روی هارد زمان زیادی را صرف می‏کند. در این ترفند قصد داریم نحوه Attach نمودن سریع‏تر فایل‏ها را در Gmail برای شما بازگو نماییم.

بدین منظور:
دقت کنید که بایستی از مرورگرهای فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده کنید. در حال حاضر این ترفند بر روی سایر مرورگرها نظیر مرورگر Internet Explorer عمل نمی‏کند.

در ابتدا توسط مرورگر فایرفاکس یا کروم، وارد ایمیل خود در Gmail شوید.
سپس بر روی Compose Mail جهت ارسال ایمیل جدید کلیک کنید.
اکنون در محیط ویندوز به فولدری که فایل مورد نظر شما در آن قرار دارد بروید.
حال (ترفندستان) فایل را با استفاده از ماوس بگیرید و در پنجره مرورگر و در تبی که صفحه Campose Mail باز است و در قسمت Attach a file رها کنید. خواهید دید که هنگامی که ماوس را بر روی این قسمت از صفحه ایمیل می‏برید، یک کادر رنگی با عنوان Drop files here نمایان می‏شود که با رها کردن ماوس در این کادر، فایل شروع به آپلود شدن می‏کند.
شما می‏توانید بیش از یک فایل را نیز انتخاب کنید و با انجام عمل Drag&Drop به صورتی که توضیح داده شد چندین فایل را به طور همزمان ضمیمه کنید.

تنها دقت کنید که این روش در حالت نحوه مشاهده Standard محیط Gmail امکان پذیر است.

مشاهده نتایج و برنامه بازی‏های جام‏جهانی فوتبال به وسیله گوگل

 

این روزها با شروع جام‏جهانی 2010 فوتبال در آفریقای جنوبی، همه در تب‏و‏تاب این رقابت‏ها هستند. بسیاری از کاربران نیز برای کسب آخرین نتایج و برنامه بازی‏‏ها از محیط اینترنت استفاده می‏کنند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند ساده اما کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن می‏توانید بدون نیاز به مراجعه به سایت خاصی و تنها از طریق موتور جستجوی گوگل به نتایج و برنامه بازی‏های جام‏جهانی پی ببرید.

برای این کار:
کافی است در موتور جستجوی گوگل، عبارت World Cup را جستجو نمایید.
در بالاترین قسمت لیست نتایج، برنامه و نتایج آخرین مسابقات قابل مشاهده است.

ورود به Gmail با چند حساب کاربری به صورت همزمان


شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‏دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‏های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‏های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونههای مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‏‏توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‏های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.


بدین منظور:
ابتدا وارد یکی از حساب‏های کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‏های موجود در آن را بزنید.
در نهایت بر روی دکمه Save کلیک کنید.
اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل -که Gmail نیز یکی از آنهاست- فعال شده است.

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‏گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‏توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.

نابودی غدد سرطانی موجود در لیست نتایج گوگل

قطعاً برای شما نیز پیش آمده است که در موتور جستجوی گوگل در جستجوی یک مطلب خاص بوده‏اید، اما با کلیک بر روی نتیجه ظاهر شده، سر از یک وب‏سایت تبلیغاتی درآورده‏اید. این روزها رشد قارچ‏گونه سایت‏های اسپم در مورتورهای جستجو به ویژه گوگل، به یکی از مصائب ایرانیان در محیط اینترنت تبدیل شده است. این گونه سایت‏ها با استفاده از یک الگوریتم خاص، هر آنچه که شما در جستجوی آن هستید را به عنوان یک نتیجه در صفحه نتایج گوگل نمایش می‏دهند.

پس از ورود به این گونه سایت‏ها نیز نتیجه‏ای خلاف آنچه انتظار داشتید مشاهده خواهید کرد. معمولاً صفحه‏ای پر از تبلیغ که مجدد آن چه شما جستجو کرده‏اید را تحویل‏تان خواهد داد. با توجه به این الگوریتم، چنین سایت‏هایی خیلی زود دارای یک بازدید پوشالی خواهند شد و در موتورهای جستجو در نتایج اولیه قرار می‏گیرند. اما راه مقابله با این گونه سایت‏ها و حذف آنها از گوگل راه چندان سختی نیست، به ویژه اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‏کنید. در این ترفند قصد داریم به نحوه حذف این غدد سرطانی از لیست نتایج گوگل بپردازیم.

 


بدین منظور:
بهترین راه استفاده از مرورگر فایرفاکس و بهره‏گیری از یک افزونه خاص است.
این افزونه که OptimizeGoogle نام دارد امکانی را در اختیار شما قرار می‏دهد که با استفاده از آن می‏توانید این سایت‏های اسپم را از لیست نتایج گوگل حذف کنید. به این صورت که با قرار دادن آدرس هر یک از سایت‏های اسپم در آن، دیگر خبری از نتایج مربوط به آن سایت در لیست نتایج گوگل نخواهد بود.
برای نصب این افزونه از لینک زیر اقدام نمایید:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/52498
پس از نصب افزونه، در فایرفاکس از منوی Tools به Add-ons بروید. سپس بر روی دکمه Options مربوط به این افزونه کلیک کنید. حال با ورود به قسمت Filter میتوانید آدرس سایت‏های اسپم را در هر سطر وارد نمایید.
با انتخاب دکمه OK، از این پس سایت‏های وارد شده، در لیست نتایج گوگل نمایش داده نخواهد شد.

در این خصوص به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:
● سایت‏های اسپم با توجه به استفاده از اسکریپت‏های یکسان با کمی تبحر در همان نگاه اول در لیست نتایج، قابل شناسایی هستند. به این صورت که همگی، آنچه که شما جستجو کرده‏اید را عیناً در آدرس خود دارند و عناوینی نظیر src و search در آدرس‏های آنها قابل مشاهده است.
● شما می‏توانید این گونه سایت‏ها را به گوگل گزارش دهید تا خود گوگل آنها را پس از بررسی از لیست نتایج خود حذف کند. بدین منظور می‏توانید از فرم زیر استفاده نمایید:
https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=fa
● آنتی‏ویروس‏های مختلف نیز معمولاً قسمت‏هایی جهت اضافه کردن سایت‏های بلوکه شده در موتورهای جستجو دارا هستند.

8 راه غیر متعارف برای دسترسی به Gmail

 

یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی به دلیل سرعت پایین اینترنت خود زیاد با آن برخورد میکنند استفاده از سیستم ایمیل Gmail است؛ به طوریکه به دلیل تکنولوژی های به کار رفته در Gmail لود صفحات آن با سرعت بسیار کندی صورت میگیرد و یا اصلأ گاهی پیغام های خطایی نظیر 502 (temporary) نمایش داده میشود. اما شما برای دسترسی به Inbox خود در Gmail راه های دیگری نیز دارید! راه هایی که به وسیله آنها میتوانید به Gmail با سرعتی بسیار بالاتر دسترسی پیدا کنید. در این ترفند به معرفی 8 راه غیر متعارف برای دسترسی به سرویس Gmail میپردازیم.



بدین منظور شما میتوانید از هر یک از 8 آدرس مخصوص زیر به دلخواه استفاده نمایید.
هر صفحه دارای ویژگی های خاص خود است:

حالت پایه:
http://mail.google.com/mail/?ui=html

ورژن قدیمی:
http://mail.google.com/mail/?ui=1

حالت Secure یا امن:
https://mail.google.com

حالت Safe یا ایمن:
http://mail.google.com/mail/?labs=0

حالت موبایل:
http://mail.google.com/mail/?ui=mobile یا http://m.gmail.com

حالت آیفون:
http://mail.google.com/mail/x/gdlakb-/gp

:iGoogle gadget
http://www.google.com/ig/gmailmax

حالت عدم چک نمودن نوع مرورگر:
http://mail.google.com/mail?nocheckbrowser
(این حالت مخصوص زمانی است که نمیخواهید Gmail اتوماتیک نوع ورودی شما را تشخیص دهد و خود را با آن تطابق دهد).

تشخیص Invisible بودن افراد در پیام‌رسان Google Talk و Gmail Chat

 

اگر از علاقه‌مندان شرکت گوگل باشید حتماً با نرم افزار پیام‌رسان Google Talk و همچنین قابلیت چت در محیط Gmail آشنایی دارید. Google Talk که از نظر محبوبیت پس ازYahoo Messenger و Live Messenger قرار دارد از قابلیت‌های خوب و از همه مهم‌تر حجم بسیار کمی برخوردار است، از این روی می‌توان از آن به عنوان یک مسنجر کاربردی بهره برد.

همچنین چت موجود در محیط Gmail که به نوعی یک پل ارتباطی با Google Talk است این قابلیت گوگل را کاربردی‌تر نیز کرده است. این پیام‌رسان به مانند سایر نرم افزارهای نظیر خود از قابلیت مخفی شدن یا Invisible نیز برخوردار است. به طوریکه می‌توانید در حالت مخفی وارد مسنجر شوید تا سایر دوستان موجود در لیست شما متوجه حضور و آنلاین بودنتان نشوند. هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را معرفی کنیم که به وسیله آن می‌توانید مچ دوستان خود در محیط چت گوگل را بگیرید و به این موضوع پی ببرید که دوست شما Invisible است یا واقعأ در حالت آفلاین قرار دارد! آن‌ هم بدون استفاده از هیچ‌گونه ابزار جانبی و در هر دو محیط Google Talk و Gmail Chat.

بدین منظور:
ابتدا به Google Talk خود لوگین کنید.
سپس بر روی یکی از افراد موجود در لیست دوستان خود کلیک کنید تا پنجره ارسال پیام نمایان شود.
اکنون پیامی را با هر مضمونی برای کاربر مورد نظر ارسال کنید.
حال اگر پس از ارسال پیام، عبارت زیر را مشاهده کردید:
.username> is offline and can't receive messages right now>
در این حالت فرد مورد نظر قطعأ آفلاین است و مخفی نیست.
اما اگر پس از ارسال پیام هیچ پیغامی معادل پیغام بالا دریافت نکردید در این صورت فرد 100% آنلاین است و خودش را Invisible کرده است.

به همین ترتیب در قسمت Chat موجود در Gmail همانند روش بالا می‌توان به مخفی بودن کاربر پی برد.

لازم به ذکر است اگر شما در Google Talk خود امکان Invisible شدن را ندارید این به دلیل استفاده از نسخه قدیمی و کلاسیک Google Talk است.
شما بایستی از نسخه Google Talk Labs Edition که امکان مخفی شدن را نیز به شما می‌دهد استفاده کنید.
Google Talk Labs Edition از خود گوگل قابل دریافت است:
http://www.google.com/talk/labsedition

البته با توجه به اینکه این باگ، یک باگ خیلی ابتدایی می‌باشد حتماً در نسخه های بعدی این پیام‌رسان، گوگل فکری به حال آن خواهد کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب